vadsomhelst

Alla inlägg under maj 2009

Av Åsa - 5 maj 2009 14:48

Hej vänner

Jaha. Då har man släpat sig upp till Öhmans sågen för att hämta nå takpanel till inglasningen. Som tur var släpet färdigpackat eftersom min snälla pappa hade dragit upp det på morgonen. Erika bjöd på kaffe så jag fick en pratstund med henne. Betalade och skulle iväg. Hmmm. Backa till ett släp gick väl inte precis lika bra som då Peter backar, men, men. In och ut ur bilen för att få kulan på rätt plats. Kopplade, hämtade hjälp för att få det godkänt innan avfärd mot Älvsbyn. När jag närmar mej hemmet så tror du inte det börjar droppa på rutan..! Helvetes regn. Jag som skulle måla. Burit lite plankor in i inglasningen och försökt ställa iordning en liten målarställning men den rymmer väl bara sju plankor och med den farten blir jag ju aldrig klar! Kände att det är bäst jag pausar och går in medan jag går att vara runt! Så nu står släpet på sidan av vägen, bilen på uppfarten - ja, jag fick loss släpet alldeles själv, och några plankor ligger i inglasningen resten ligger kvar på släpet. Tycker väl att "ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid" men vissa saker ska man kanske inte hålla på med.... Ville bara ha det målat så inte målningen sinkar tiden på att få det klart!

Av Åsa - 3 maj 2009 20:52

Hej vänner!
Helgen har varit mycket bra. Vilket sommarväder va`?
I onsdags fyllde ju som sagt Peter 38 år. Jag hade köpt honom en SKITSNYGG Dahlinskjorta som kostade skjortan (HAHAHAHA)..! Valborgsmässoaftonen hade han den på sig på pappas 60 års kalas och var så snygg! Bella fick förstås följa med och vilken valp! Var så imponerad av henne. Hon kissade inget inne och låg och sov kring trampande fötter. Hur lugn som helst! Och alla ville kika på henne. Gissa om lillmatte var stolt..! Jag tror pappsen var med än nöjd över dagen.

Fredag första maj, var det kalasväder. Vi åt rester hos mamma och pappa (tack så mycket!) Peter for och såg första maj rundan som massa motorcyklar kör mellan Piteå, Luleå, Boden och Älvsbyn. Inget som lockade mej, utan badenbaden stolen var mer lockande! Lördag åkte jag in på k-rauta för att inhandla ett nytt golv och nå plankor till inglasningen. Den har blivit som en hundgård och nu känner jag att det var väl inte riktigt meningen med den, så därför ska den renoveras upp! Medan jag åkte till Luleå så var Peter och hämtade husvagn, så det är rätt tjockt på gården nu... På kvällen kom Daniel och Jessika med barn förbi och bjöd på Pizza! Trevligt!
Idag har Peter och pappa spikat brädor i inglasningen under fönster och ovanför för att dölja den fula baksidan (svårt att förklara!) Sen målade jag allt i inglasningen. Sen ska det spikas upp ett innertak och till sist ska golvet läggas. Jag köpte ett "plastgolv" som var 30*30 cm/ruta som man slår ihop. Underhållsfritt! Något som jag tror kommer att kännas väldigt fräscht!
Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards