vadsomhelst

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Sista med Monika...

Av Åsa - 3 februari 2012 18:49

Hej vänner
Idag tänkte jag ha med lite mat.... Några tycker det är ALLDELES för mycket HUND på bloggen. Så jag tänkte.... MAT.
Vi har ju haft mycket mat och prat på föreläsningarna med Niklas och KLART man har blivit inspirerad. Som tex min frukost... Äter oftast Hälsofil med Jordgubbs och smultron smak. Två hårdmackor (husmans) med gravad lax. Så då vi skulle föreslå ordentliga och nyttiga frukostar la jag naturligtvis fram min Dundernyttiga frukost! Ajabaja all youghurt eller fil som är smaksatt är bannlysta! ALLDELES TO MUCH socker!! Laxen - helt ok! Så får tänka om där:

Naturell youghurt, en banan och färska bär. Inget socker.
Mixa!

MUMS!

Nypressad apelsinjuice - inte juice från ett paket. Ren apelsin bara..
Och naturligtvis

Laxmackan naturligtvis!!

Och man håller sig mätt!

Nu nog om mat (annars blir det här inlägget SÅ långt!).
Idag har vi haft sista föreläsningen med fantastiska Skellefteå-Monika! Herregud vilken kvinna! Dagens ämne var Kommunikation. Vi kommunicerar inte bara med munnen utan med våra 200 muskler som vi har i ansiktet, våra axlar, armar och ben. Sk kroppsspråket som kan säga mer än munnen....

EN av flera megaroliga praktiska övningar vi hade var så här:
En bild som påminde om denna:

...skulle en person beskriva för övriga gruppen. Med ryggen mot åhörarna och med bilden i knäna beskriva den och övriga skulle måla den - helt efter beskrivningen. Övriga får inte fråga om dom inte förstår utan endast berättare ska försöka förmedla bilden. Och jag LOVAR det var SVÅRT!! Monika samlade senare in alla bilder och satte upp dom på tavlan. Hon förklarade:
Alla har varit i samma rum, fått samma instruktioner av samma människa. Inte en bild var den andra lik! Och INGEN bild såg ut som originalet! Sammanfattningsvis:
Om man hör exakt samma sak så återberättar ingen det likadant! Så nu förstår vi alla hur rykten uppkommer och hur allt blir så fel ibland då saker återberättas och (kanske skarvas på!) sanningen är fort på hal is....

Och på TAL OM IS!
Det är ISTID nu igen! Minus 36 grader kallt nu på morgonen!! Alltså -36!! Så de flesta sitter nu inne i sina stugor och myser med tända ljus. Även vi. Tycker det är snyggt att blanda flera olika ljus.

Blockljus, har det varit mycket av:

Klassiska värmeljus:

Men min favorit är VANLIGA LÅNGA SMALA VITA ljus!

Ikväll blir det fredagsmys... Eller nä?? Jag är så LESS det ordet?? Vad betyder det EGENTLIGEN?? Betyder det att vi sitter under en filt framför tvn och äter chips eller vad sjutton gör folk på fredagsmyset? Är det tid då man återhämtar sig efter en arbetsvecka eller är det för att beskriva att jag har egentligen dötrist och vill ha främmande eller bli bortbjuden men det erkänner jag inte utan jag säger att jag har mysigast av ALLAAAA!!!

Hur som - hoppas ni får en HÄRLIGT skön fredagkväll!!

Imorgon blir en toppen dag för mig! Trevligt folk, god mat på Allstar, härlig underhållning av Luleå Hockey LIVE på Coop Arena och FÖRHOPPNINGSVIS tre poäng till Luleå, som skulle sitta som PRICKEN över i:et!!

Over AND OOOOUUUUUTTTTT!!!!

 
 
Sussi

Sussi

6 februari 2012 08:54

Hallå

Tycker inte det är för mycket hund på bloggen !! men jag gillar ju hundar,hihi det är bara kul att läsa hund..

Mvh Sussi

http://www.sussi-hararmittliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 14 augusti 2012 22:35

Hej vänner! Fem dagar kvar och jag har värsta resfebern! Längtar SÅ till dess vi har landat och kan börja andas igen. Jag hatar att flyga! Här är inga fjärilar i magen. Vi talar kanadagäss..! Nästa gång jag talar om en resa - avbryt mej! Nä det här...

Av Åsa - 8 augusti 2012 11:19

Hej vänner! 11 dagar kvar och jag är SÅ beredd! Att planera och längta efter en resa - det är halva resan! Tror jag har det värre just nu än ett barn på julafton! Jihooooo!!! Vad jag vill iväg!!! To be continued.........

Av Åsa - 6 augusti 2012 22:39

Hej vänner!I morgon är det första arbetsdagen efter semestern och det känns faktiskt skönt. 13 dagar bara till Turkiet....Tänkte uppdatera er om utställningar som jag besökt i sommar! Wilda Inoffare i Älvsbyn - BIR och HPInternationella i Gälliv...

Av Åsa - 22 juli 2012 13:49

Hej vänner! Semestern fortsätter i regn och höst-rusk. Har inte varit den bästa sommaren, men det är skönt att veta att EN vecka är solsäkrad! 28 dagar kvar till en vecka i Side! Jihoooo!!! Måste bara visa mitt senaste inköp till kenneln: ett tr...

Av Åsa - 18 juli 2012 17:28

Har ju missat att meddela att jag blivit med hane! Har alltid sagt att jag inte ska blanda hane och tik, men nu är det gjort. Fick frågan om att köpa en hane och inte kunde jag säga nej! En superhärlig kille med en "intressant" stamtavla, som bli ett...

Ovido - Quiz & Flashcards