vadsomhelst

Alla inlägg under december 2008

Av Åsa - 31 december 2008 23:04

Vaknade i morse av värsta stormen. Tog det ganska lugnt från morgonen, sen blev det lite stressigt då vi upptäckte att den minsta liften hade öppnat. Efter ett par åk så gick vi in i den massor mysiga serveringen som finns här. Efter det så åkte Emmy och Peter i det (smått kaotiska) fackeltåg som "ordnades".
Har upptäckt att den stora vinnaren under nyårskvällen måste vara telia. Wow vad sms som skickas. Ha nu ett gott slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2009!! Skit i att smälla smällare och raketer - så mycket pengar har vi inte att vi bara kan ELDA upp dom! Dessutom finns barn och hundar som mår jättedåligt av dom. Ska du smälla så smäll klockan 0.00 Nu ska Peter och Daniel ut och elda.... Tjing tjong


Smäller du nyårsraketer?

Av Åsa - 30 december 2008 23:50

Idag har mamma och pappa varit på besök. De tog oss nästan på säng och stannade till efter middagen! Jättekul. Imorgon är det årets sista dag. Inga nyårslöften har jag eftersom jag inte kan hålla dom. Varför ska man ha nyårslöften? Var bara en så bra människa du kan vara och lev som du vill eller har möjlighet till - varje dag. Eller hur.? Varför ska du lova att du ska motionera om du inte vill, lev bara så DU mår bra.
Själv hoppas jag att 2009 börjar bättre än 2008, ni som känner mej vet vad jag menar. I övrigt har inte 2008 varit så dumt...
I morrn öppnar backen så då blir det slalom.
Ha nu ett riktigt GOTT NYTT ÅR - ett riktigt BRA 2009!!


Har du nyårslöften?

Av Åsa - 29 december 2008 19:46

Vänner... Idag har vi också eldat. Det blev kebab till lunch - jättegott. Sen tolkade brudarna med slalomskidorna efter skotern, nästan ända upp. Hur kul som helst! Var in och handlade på förmiddagen så det blev bara två "åk" efter lunch, då det börjar mörkna vid tre.
På tal om in och handla. Arjeplog är inte bara litet utan även dyrt! Med risk att nån Arjeplogare läser det här. Men - alla som har varit hit måste ju tycka att det finns inte mycket här. Att handla, menar jag - inga affärer! Sökte nån typ av sportbutik, icke! Litet och DYRT, D Y R T! Var in på konsum och köpte inget märkvärdigt: 1800 spänn!! Handlade inte precis oxfilé heller. Vanlig mat. Chockad. Men jag fattar inte hur man kan leva med så här lite affärer. Jag menar postbudet måste ju ha hur mycket som helst att göra. För ska du ha nåt måste du planera, beställa och vänta en vecka innan du får vad du behöver. Hemska tanke om du beställt fel.... Inte för att Älvsbyn är världsmetropolen, men vi har cirka fem mil till Luleå som har allt, tom flygplats så jag tar mej var jag vill! Arjeplog har nästan tio mil till Arvidsjaur som har betydligt mer än Arjeplog - men inte har de MYCKET! Fast de som bor så här saknar inte affärer för då bor man inte i Arjeplog. De värderar andra saker.

Vad värderar du i närheten av ditt hem?

Av Åsa - 28 december 2008 21:44

Nu har flickorna krypit till kojs och Peter sitter och ser Mission impossible med Tom Cruise. (Alltså Tom är med i filmen, han är inte HÄR för er trögtänkta...) Han är snygg - ni får allt gissa vem jag tänker på...
Har träffat lite campingfolk idag. Människorna här är väldigt trevliga. Man kan säga att vovven Wilda imponerar på folk. (Du skulle nog kunna sälja en hel kull här, Maria). Har haft främmande av tre stycken väldigt trevliga människor från campingen. Kul att lära känna nytt folk. Man undrar just vad dom tänker om en. En sak är att vi eldar mycket ialla fall, tycker dom. Förstår det. Vi har eldat i två dagar nu. Men det är så MYSIGT: sitta runt brasan och dricka kaffe, äta litegrann och bara titta på brasan, prata med folk som kommer. Timmarna går rätt fort. Imorrn ska vi nog elda lite mer...

Annars händer inte mycket, vilket är skönt.


Jag är ledig i morrn - jobbar ni?

sms

Av Åsa - 27 december 2008 22:29

Då man bor så här blir det en hel del sms:ande. Peter fick ett roligt ett idag: "Har Gävle kommun hört av sig? De söker en bock som ingen tänder på." Tyvärr är Peter fel man för uppdraget...


Känner du nån lämplig kandidat som vi kan skicka till Gävle..?

Av Åsa - 27 december 2008 19:27

Idag har vi varit in till byns konsum och handlat. Arjeplog är inte stort om man säger så... Emmy hittade däremot ett par handskar som hon behövde och Maja hittade en mössa som hon inte behövde - men fick ändå. Vi kan också konstatera att gasolen är svinaktigt dyr här. När vi kom tillbaka grillade vi korv ute. Jag bara älskar grillad korv. Kan nog äta en hel korvring. Det är enda gången, tror jag, som jag verkligen gillar korv. Flickorna åkte bob i backen - som inte har öppnat än... :( Peter drog igång bergsgeten och pluggade in gasen och drog till fjälls - eller toppen av Galtis. Den tog sig hela vägen gammelskotern, det är det jag menar, vem behöver en ny..? Hade han haft en annan skoter tror jag att vi knappt hade sett röken av han på hela dagen. Det har varit kalasväder men det har börjat blåsa ikväll.  Vi har ätit och diskat bort (läs Åsa har diskat), Peter har bastat och vi väntar nog bara på körslaget, idag med. Ja, det blir lite tv... 
Har bara internet efter klockan 19.00 på vardagar (annars är det svindyrt) därför blir det kvällsbloggningar. Nu ska jag bara gå igenom internet som snabbast innan jag kopplar ned. Ha en skön kväll!

Vem hejar du på i körslaget?

Av Åsa - 26 december 2008 19:47

Har nu kommit upp till husvagn. Det hade inte snöat mycket sen sist så det gick snabbt att skotta. Vädret är hur härligt som helst!  Stjärnklart ute så det borde vara minus trettio eftersom det är december. Men inte - minus en grad! Miljoner stjärnor lyser upp den mörka himmlen och det blåser inte ens. Har hunnit ut en sväng med voffisarna och Peter och flickorna passade på att rinna i backen med bobbarna. Pratade med en farbror som sa att backen inte öppnar förrän nyår. Besviken! Ville verkligen åka. Men det är ju bara nån dag dit så vi får väl vara ute och grilla nå korv eller nåt..? Det sköna är att man har ingenting att göra! Har suttit i förgården och bloggat men nu ska jag in i husvagn till resten av familjen och se körslaget på fyran. Om jag nu har hjärta att väcka Sally som sover i mina knän......
Peter har hällt upp ett vitt vinglas - dricker du starkt på annandagen?

Grattis LINDA RHENBERG på din födelsedag:)

Av Åsa - 26 december 2008 09:39

Julen har varit lugn och skön. Mamma hade som vanligt jättegod julmat och sen fick vi äta rester igår. Typiskt mamma att göra så mycket mat.  Idag ska vi åka upp till husvagn och fira nyår, då vi är långlediga. Jätteskönt! Det blir bara med våran familj och det känns lite konstigt men samtidigt jättelyxigt..!
Tomten var snäll - som vanligt. Själv fick jag ett par paket men roligast är dock att se när flickorna öppnar sina paket! Där kan man kalla det spontan glädje! Det varit ett par lata dagar och nu ser jag framemot att komma till backen och åka slalom. Hoppas den här härliga temperaturen håller i sig bara...
Hur var din jul?

Ovido - Quiz & Flashcards