vadsomhelst

Alla inlägg under december 2011

Av Åsa - 3 december 2011 20:21

Nu är det färdigpimpat i husvagn för i år! Värmen är avständ och batteriet taget in.
(Så nu har värdet på vagn mer än halverats..!  )

Som sista pimpning blev dessa Tassar! Japp nu är dom på plats!

Ända från golvet, hela vägen upp efter toadörren:  


Nu öppnar vi dörren nästa år och då ska den packas och åkas med på turné! LÄNGTAR!!

    

Av Åsa - 3 december 2011 14:14

Hej vänner!

Ibland måste man ta svåra beslut och man funderar och funderar. Försöker finna lösningar genom att prata med folk, fundera, tänka på konsekvenser. Även när man funderat klart och kommit fram, till vad man tror, verkar vara en vettig lösning, så ställer man sig frågan; "Gjorde jag rätt där?". Denna gången handlar det om Polly. Polly flyttade från oss i september och kanske fler än jag undrar hur det gått för henne..? Och den här gången gjorde jag absolut rätt beslut! Har haft konakt med Pollys nya ägare men nu var det ett tag sen. Tills IGÅR då jag fick mejl av henne! Polly hade vissa rädslor och behövde mycket stöd. Men jag blev SÅ glad då jag läste hennes mejl att jag vill dela det med Er:


"

Hejsan!

Det går faktiskt mycket bra. Hon trivs mycket fint och äter bra nu. Vi jobbar för fullt med inkallning och miljöträning. Hon har fått följa med mycket till stallet och trivs där. Hon har hittat en bästa vän i form av en Jack Russel terrier som hon busar ihärdigt med varenda gång de ses. 


Annars trivs vi mycket bra med henne. Det är en social och go tjej med mycket action och bus i. Vi har hunnit med att träna lite agility och det tyckte hon var riktigt roligt och hon fattade ganska fort vad som skulle göras. Har anmält mig till en vardagslydnadskurs på en hundskola här i piteå som jag tänkte att vi skulle gå för träning för både oss själva och för hennes skull också.


Bifogar lite bilder!


MVH Jenny"


Visst låter det bra? Hon skickade även med bilder på Polly   och jag ser en pigg och glad hund, full i lek!

freesbeen hon fick med sig, då hon flyttade.... Älskar bilden!  

Så här ska en hund få leva!


Slutet gott - allting gott!  

Av Åsa - 2 december 2011 08:51

Hej vänner!


Ni kanske tror jag bara håller på med husvagnsrenoveringen, och glömmer bort valparna? Förstår ni är nyfikna..!
Nu har bäbisarna blivit åtta veckor! Oh my god - vad tiden går fort!!
Dom är så söta! Man kan sitta i köket och titta på dom hur länge som helst. Och var och en har sin personlighet! Just nu är dom i en ålder där allt bara är möjligheter och dom är i en "bit - och busålder". Det ska upptäckas och dom verkar leva efter slogan; "Livet är en fest - och är jag inte bjuden så kommer jag ändå!"


Här kommer bilder på skönheterna. Vi börjar med Damerna:
NORDICPEARLS LIKE A FAIRYTAIL:

  

NORDICPEARLS LIKE A FANTASY

Och sen pojkarna:
NORDICPEARLS LIKE A LORD  

NORDICPEARLS LIKE A KING

NORDICPEARLS LIKE A LEGEND

Ett försök till en gruppbild på grabbsen:

Men att alla ska sitta upp och titta fram är inte det lättastse...

 

Ha nu en riktigt skön fredag vänner! Det tänker jag ha!!  

Ovido - Quiz & Flashcards