vadsomhelst

Alla inlägg under oktober 2011

Av Åsa - 31 oktober 2011 12:36

Hej vänner!
Valparna har idag hunnit bli fyra veckor. Och jag hade hjälp med en väldigt snabb foto session i dag:
Här kommer bilderna och vi börjar med tikarna:
Nordicpearls Like a Fairytail:


Nordicpearls Like a Fantasy:




Hanarna:
Nordicpearls Like a Lord:


Nordicpearls Like a King:


Nordicpearls Like a Legend:


Och sist men inte minst, viktdiagrammet! 


Ha en fortsatt härlig måndag!
      

Av Åsa - 30 oktober 2011 19:27

Hej vänner!
Herregud vilka fina valpar jag har!!   
Har under ett par dagar matat bäbisarna med uppblött foder. Idag var det dags att prova äta själv. Jamenvisst, förstod dom vad det handlade om..!



Det här med bordsskick har vi ännu inte tagit upp...

Efter maten kan man gärna busa litegrann...

Och tvätta varann....


Sen blir man lite tjött...

Eller jättetjött... Och somnar tillsammans... I en hög....

Minns ni denna snygging???

Yampa, från den första kullen. Låt mig presentera Nordicpearls Hot Chili, Yampa. På bilden 10 veckor. Vi sa puss och hejdå. Och han åkte hundra mil söderut till sin nya matte, Eivor Valcic. Han har samma mamma och pappa som min nuvarande kull, se bilderna ovan...


Idag är han åtta och en halv månad! Och hur snygg som helst..! Kolla in:   

  

Och idag har han varit på utställning! Resultatet blev BIR-valp!! Och sen vidare till BIS-finalen där han vann!!! Detta bland 140 andra valpar och en domare som dömer brukshundar, men föll pladask för sötaste Yampa! Det är så att man blir mallig!! Känns så roligt att just DU Eivor tog han i ditt hus. Duktig du är med honom!!

Vad månne bliva av Yampas helsyskon, i morgon fyra veckor gamla?? Bilder och viktdiagram kommer tomorrow!! Håll ut vänner!!

Ha en trevlig söndagkväll...

Av Åsa - 24 oktober 2011 14:03

Hej vänner!

Idag har valparna hunnit bli tre veckor gamla! Därför kommer här både statistik över vikt (HELT ointressant för vissa - VET, men JAG kan tycka det är intressant faktiskt!) och bilder.

Vill absolut inte prata illa om min älskade kull, men vid tre veckors ålder är det svårt att få dom att stå. Dom vill gärna dra upp benen och kroppen kan kännas som spagetti! Men här kommer i alla fall bilder.
Vi börjar med brudarna:
TIK ETT:



TIK TVÅ:



HANE ETT:



HANE TVÅ:



HANE TRE:



Vilken är DIN Favorit..?


Och viktdiagrammet:

Idag ska dom även få sin första, av tre, avmaskning. Men just nu sover dom gott efter all fotografering!


Ha det gott!  

Av Åsa - 23 oktober 2011 13:19

Hej vänner!
Valparna fick idag flytta, ut från sovrummet till köket en flytt på kanske tio meter. Förra kullen fick flytta fem dagar senare, men då var dom ju två mindre.... Så nu bor dom på cirka en kvadrat, mysigt med både kudde och fäll. Vågade inte ha dom kvar i valplådan då dom ville till att krypa ur den. Men tror att dom även trivs här:















  

I morgon kommer treveckorsbilderna. Och ett viktdiagram..! HÅLL UT mina vänner - HÅLL UT!!

Måste bara vänta på min fotograferingshjälp. Min älskade dotter Emmy ska sova på Hajk med sin Profil-grupp i skolan, Uteliv för tjejer, så då hon kommer hem - DÅ mina vänner, blir det fotosession...

Ha en fortsatt härlig söndag!

Av Åsa - 22 oktober 2011 10:44

Hej vänner
Livet i lådan börjar vara ganska stökigt. Syns nästan att dom växer från dag till dag..! För att dom inte ska klättra ur lådan tror jag inte det ska dröja allt för länge innan dom får bo i köket. Vi har ju inga småbarn eller andra hundar nu, utan bara jag som är hemma om dagarna. Så i köket blir nog bra.

Morgonens bilder:






 


Ha en härlig lördag!


(PS vaxduken som jag har i lådan är fixad nu, om nån hade nån synpunkt på det...)

Av Åsa - 20 oktober 2011 16:36

Hej vänner!
Idag tänkte jag lämna valplådan och visa er min trimhörna!

Wilda ska ju givetvis vara med och kolla vad mamma gör...
 

Stökigt kan tyckas men alla saker har sin plats...

 
En avlagd skåp passar perfekt för extra matskålar, pärmar med alla papper, shampo, balsam, godis, snoddar och olika flaskor...

 

Dammsugaren står kopplad och klar att användas när man har blåst färdigt...
 
  På väggen hänger saxar, peang, kammar, lätta att hitta...

Alldeles bredvid min stolta kennelnamnstavla..!  

Ovanför fönstret finns perfekt avlastningsyta för extra handdukar, fällar och lilla buren till valparna...

I fönstret står IKEA-muggar fyllda med smått och gott, klotänger tex som inte går att hänga. 

Klippmaskinen ligger beredd. Brukar användas i armhålor och bakom rumpan.

Sen en bild på min älskade FÖÖÖÖN!   

Hoppas guideningen i trimmet var till belåtenhet.   

Avslutar med en check in i valplådan. Allt lugnt - sover gott!

 

Fast då mamma kommer med kameran måste man ju titta upp.

Ha en härlig torsdagkväll alla!

Av Åsa - 17 oktober 2011 18:09

Hej igen..!

Här kommer viktdiagrammet för valparna:
 
Klicka på bilden för att se i större storlek. Ha en bra kväll!



Av Åsa - 17 oktober 2011 16:03

Hej vänner!
Nu har valparna hunnit bli två veckor. Nån försöker kravla sig upp på frambenen, en är väldigt "bångstyrig"! Och ALLA är söta!!
Nu har jag ändrat ordningen på dom... Först ut är tikarna!
TIK ETT
    
TIK TVÅ:
 
HANE ETT:
 
HANE TVÅ:
 
HANE TRE:
           
Ja, det är inte lätt att fota dom små liven. Vet en som är duktig på att fota, men hon bor 100 mil bort och henne skulle jag vilja gå kurs hos! Vikten ökar, har gjort ett viktdiagram men tyvärr sparat i fel filformat så jag får göra om det.. Kommer sen...


Hörs!!


Ovido - Quiz & Flashcards