vadsomhelst

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Roliga nyheter!!

Av Åsa - 30 oktober 2011 19:27

Hej vänner!
Herregud vilka fina valpar jag har!!   
Har under ett par dagar matat bäbisarna med uppblött foder. Idag var det dags att prova äta själv. Jamenvisst, förstod dom vad det handlade om..!



Det här med bordsskick har vi ännu inte tagit upp...

Efter maten kan man gärna busa litegrann...

Och tvätta varann....


Sen blir man lite tjött...

Eller jättetjött... Och somnar tillsammans... I en hög....

Minns ni denna snygging???

Yampa, från den första kullen. Låt mig presentera Nordicpearls Hot Chili, Yampa. På bilden 10 veckor. Vi sa puss och hejdå. Och han åkte hundra mil söderut till sin nya matte, Eivor Valcic. Han har samma mamma och pappa som min nuvarande kull, se bilderna ovan...


Idag är han åtta och en halv månad! Och hur snygg som helst..! Kolla in:   

  

Och idag har han varit på utställning! Resultatet blev BIR-valp!! Och sen vidare till BIS-finalen där han vann!!! Detta bland 140 andra valpar och en domare som dömer brukshundar, men föll pladask för sötaste Yampa! Det är så att man blir mallig!! Känns så roligt att just DU Eivor tog han i ditt hus. Duktig du är med honom!!

Vad månne bliva av Yampas helsyskon, i morgon fyra veckor gamla?? Bilder och viktdiagram kommer tomorrow!! Håll ut vänner!!

Ha en trevlig söndagkväll...

 
 
Ingen bild

Ingela

30 oktober 2011 19:50

Jippii!!! Jag är så glad att det går bra för din första kull!! Ska bli spännande å se vad det blir av de andra barna :) Kram å grattis igen...

 
Ingen bild

Maria.A

30 oktober 2011 21:01

Halloj!! Men du vilka strålande nyheter! :)Grattis å lycka till med den nya kullen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 14 augusti 2012 22:35

Hej vänner! Fem dagar kvar och jag har värsta resfebern! Längtar SÅ till dess vi har landat och kan börja andas igen. Jag hatar att flyga! Här är inga fjärilar i magen. Vi talar kanadagäss..! Nästa gång jag talar om en resa - avbryt mej! Nä det här...

Av Åsa - 8 augusti 2012 11:19

Hej vänner! 11 dagar kvar och jag är SÅ beredd! Att planera och längta efter en resa - det är halva resan! Tror jag har det värre just nu än ett barn på julafton! Jihooooo!!! Vad jag vill iväg!!! To be continued.........

Av Åsa - 6 augusti 2012 22:39

Hej vänner!I morgon är det första arbetsdagen efter semestern och det känns faktiskt skönt. 13 dagar bara till Turkiet....Tänkte uppdatera er om utställningar som jag besökt i sommar! Wilda Inoffare i Älvsbyn - BIR och HPInternationella i Gälliv...

Av Åsa - 22 juli 2012 13:49

Hej vänner! Semestern fortsätter i regn och höst-rusk. Har inte varit den bästa sommaren, men det är skönt att veta att EN vecka är solsäkrad! 28 dagar kvar till en vecka i Side! Jihoooo!!! Måste bara visa mitt senaste inköp till kenneln: ett tr...

Av Åsa - 18 juli 2012 17:28

Har ju missat att meddela att jag blivit med hane! Har alltid sagt att jag inte ska blanda hane och tik, men nu är det gjort. Fick frågan om att köpa en hane och inte kunde jag säga nej! En superhärlig kille med en "intressant" stamtavla, som bli ett...

Ovido - Quiz & Flashcards