vadsomhelst

Alla inlägg under november 2009

Av Åsa - 28 november 2009 12:24

Hej vänner


I torsdags var jag med Maja och gav henne svininfluensa sprutan. Sprutor är inte kul, men nu är ialla fall bägge barna vaccinerade. Bäst att göra det själv med för att föregå med gott exempel. När man nu får komma som ej riskgrupp ej barn utan som mindre nödvändig person...!


I fredags var det dags att plåga Emmy hos tandläkaren där hon skulle dra en tand.
I dag har rivningen av det blöta köket börjat. Verkar som det blir ett stort projekt. Själv tycker jag att det är bara att riva ned, kasta ut och slå upp nytt! Sen är det min tur att börja göra det "fina", med lampor och snygga till lite modernare..! Men Peter övertygar mej mer och mer om att det här är inte tvärgjort och jag börjar tro han. Hemma ser det just ut som en större arbetsplats. Delar av köket samsas i vardagsrummet och i köket försvinner -90 talet mer och mer.
 


Så, ingen adventsstämning här inte!


Ha en trevlig lördag, vi vet i alla fall vad vi ska göra.

Tjing, tjong långkalsong!  

Av Åsa - 25 november 2009 13:10

Snart en månad sen jag skrev..!


Hej vänner!

Det långt mellan blogginläggen här. Och finns det nå mer irriterande än att gå in på en bloggsida och det aldrig skrivs nå?! Skärpning!! Ni måste kommentera då inläggen kommer för sällan....


Men vad har hänt? Minns inte riktigt så långt tillbaka... En helg var jag och Peter i alla fall till Skåne och hämtade en bil. Vi åkte tåg fredagkväll, var i Skåne lördag kl 15.00 och hemma igen söndagmorgon kl 07.00 Så man kan säga att vi åkte tåg ner och bil upp.... Det gick väldans bra - Sverige är rätt LÅÅÅÅÅNGT och rätt SMAAALT och ovanför Gävle finns INGENTING. Gatlyktorna lyser med sin frånvaro och städerna kommer mer sällan. E4:an har många mysiga vägkrogar, men var stannade Åsa och Peter om Peter får bestämma? Jo, MAX så klart!

Sammanfattningsvis så är bilen jättefin och går hur bra som helst på långkörning, mer har vi knappt hunnit prova den!


I helgen som var kom vi äntligen iväg med husvagn! Så nu står den på plats och inväntar vintern! Lördagen ägnades till att få vagn på plats, ihop med förgården. Peter byggde till runt dörren och det blev jättebra! Men jag mitt ego, fotade bara MITT JOBB! Jag har nämligen SJÄLV tapetersat för första gången! Och det var så kul och det blev så bra!!
Före:

Här är det spacklat litegrann på den målade väggen! Stökigt var det - men man hinner inte allt! Bort med grundfärgen/café lattefärgen. Och upp med tapeterna:

Efter:


Svart fondvägg och tre vita väggar. Känns betydligt mer ombonat och fräscht. Däremot uppkom ett problem då jag nu inte vill ha upp furuhyllorna på väggen till slalomskorna. Var ska vi nu ha fyra par slalompjäxor?? Well, snyggt och praktiskt går inte alltid hand i hand. Så det är nog bara och skruva upp hyllorna....


Så här vackert var det i alla fall ute på lördagmorgon. Fotade genom fönstret:

 
Här finns i alla fall lite julstämning!! Känns inte kul att julpynta nu. Ser att vissa grannar har försökt sätta upp nåt i fönstrena, men hallå - känns som dom julpynat i oktober. Var ska jag hitta julstämning i detta väder..??


I vårt hus i alla fall får julen vänta. En mindre trevlig överraskning väntade då vi kom hem. Det har läkt nåt i taket så vi har vattenskada i kökstaket som måste bytas. Inte alls kul att göra det i december månad då man ska känna jule-frid.
 
Peter har brutit upp taket. Så hemma här är det inte fint. På fredag kommer en besiktningsman och kollar. Visst har jag sagt att jag vill ha ett vitt tak i köket, men det skulle redan ha varit gjort vid det här laget om det skulle göras. Inte nu i december! Vattenskadan skulle ha kommit i slutet på januari, men en sån grej kan man ju inte rå över - Eller hur..?


På en månad är det juldagen idag - hoppas vi hörs innan dess..!

Ovido - Quiz & Flashcards