vadsomhelst

Alla inlägg under februari 2009

Av Åsa - 26 februari 2009 18:51

Övriga familjen åkte just och bowlade! Skönt. Pappans idé och barnen blev så klart glada. Maja ville ringa till en kompis som hon ville ha med. Maja sa att den här tjejen bara hade bowlat en gång och hon ville så gärna ha med henne. - Det går bra, ring henne. Snacka om att Maja gjorde hennes dag komplett! Tjejen skrek i andra ändan så även jag hörde. Hon blev så glad! Och Maja blev glad då hon hörde hennes glädjetjut om att få följa med! Även mamman blev glad och tackade mej. Så enkelt sprider man glädje! Kanske vi vuxna skulle hitta på nåt? Vad säger ni tjejer? Scrapbooking kväll igen?? Shopping i stan? Laga mat ihop och dricka "chardonney ur kartong"? Spela spel? Ja, vad som helst - jag är med!

Såg det var kvällsöppet på byn. Mim hade 50 kronors rabatt om man handlade för 300, och det går ju rätt fort... Typtiskt, var in i början på veckan och handlade en tröja, klänning och ett par snö-örhängen. Orkar då inte ut ikväll fast jag hade lite lust i alla fall.

Tänkte hinna lite medan övriga är borta. Ska hänga tvätt,stryka och packa litegrann inför helgen. Åker upp en sväng till "tjärre" och mysa. Blir en hel del att äta också eftersom jag har storhandlat idag. Pappa som var med på affärn sa att "nån ska då bara äta i helgen"! Och det är VI!!

Hörs!

Av Åsa - 25 februari 2009 22:00

Idag har jag jobbat hela dagen. Har fått i tag i bokföringen som jag ska sköta och det är mycket att sätta sig in i - dessutom en helt annan bransch!
Mycket att göra.

Men nu har jag kommit hem - alla sover - och jag ska se "dirty, sexy, money"!

Hörs!!

Du, visst är det härligt väder nu?!

Av Åsa - 24 februari 2009 21:08

Ja vad säger man? Redan less Victoria och Daniel. Visst är det kul, men hallå?! Ska det surras nu om detta bröllop ett år nu? Säkert, men jag vill absolut se bröllopet! Och vilken snygg ring hon fick! Nu spekuleras det om kläder, gäster och titlar...

Sen var det Linda Rosing. Man gör visst tv av allt nuförtiden. Men hon är rätt intressant faktiskt, har läst hennes blogg ett tag. Och all skit är hon nog inte värd. Men det är väl typiskt svenskt? Folk dom snackar så det är inte KLOKT! Det behöver man inte vara kändis för! Det vet vi som bor i en liten by också. Det är beklagligt hur folk pratar..! Jag tror att man har ett fruktansvärt tråkigt liv eller mår så dåligt eller döljer saker själv som gör att det skallras så mycket.  Vad vet jag?!?

Av Åsa - 22 februari 2009 11:40

Igår var en lååååång dag. Steg upp fyra på morgonen och kom i säng halv två på natten! Vi satte oss på bussen vid fem och åkte ned till Husum där det var buggtävling. Emmy och William kom i "baksteg" (det hette visst så) och gick därför inte vidare från kvalomgången. Så då var den tävlingen över... Så nu gäller det att ta nya tag till Eskilstuna-tävlingen. Hemresan gick bra. Vi stannade och åt middag på en vägkrog. En eloge till de två tjugoåringar som fixade mat till ett hungrigt busslast!

Av Åsa - 20 februari 2009 22:19

Nu vänner....

är det nära till sängen. Klockan ringer 03.50, samling 04.50 och bussen ska visst gå vid fem. Vart? - jo till Övik eller Husum där det blir buggtävling för Emmy. Hela familjen åker och ikväll har jag förbett mackor och kycklingsallad. Ska bli en låååång dag och spännande!

Wilda och Sally blir hemma. Det var meningen att dom skulle få vara hos mormor och morfar, men där är dom sjuka. Har fått våra snälla grannar (Janne och Maria, syrran!) att gå ut med dom. Tack snälla ni!! Och mamma -krya på dej!


Men HÅLL NU TUMMARNA för dansdragarna och speciellt nu EMMY och WILLIAM!


Hörs - och du Maria - skicka ett sms då Agnes valpat!

Av Åsa - 19 februari 2009 21:31

Idag har jag ätit lunch med en god vän. Jättetrevligt - tiden gick fort och jag undrar "varför gör man inte sånt här oftare...?"

Annars har jag varit på skolan en snabbvisit, barnen har åkt lite slalom och jag har fixat Wildas klor och klippt runt tassar.
Våra neighbours (stavas..?) har också varit förbi på en kaffe. Trevlit´folk. Få se om det blir stan i morrn. Emmy hade visst ett kalas igen, måste fixa present. Annars är det bara att börja förbereda för lördagens bussresa till Övik. KUL!

Pling plong långkalsong!

Av Åsa - 18 februari 2009 21:06

Hej vänner
Idag har det inte hänt mycket förutom de vardagliga sakerna som att jobba, tvätta, stryka och laga mat. Har faktiskt rensat upp lite i tvättstugan med. Emmy har varit på sista buggträningen inför helgens tävling i Ö-vik. Jag och Maja åkte till nå bekanta medan Emmy tränade och Peter var med Janne på hockey. Nu väntar jag bara på att dirty, sexy, money ska börja. Det slutade ju rätt spännande med skottlossning sist..!
I morrn ska jag gå och äta lunch med en kompis - det ska bli kul! Sen skulle jag vilja till stan torsdag eller fredag, men inte om det är så här kallt! Faktiskt är det inte kris på termometern, trodde den hade frysit fast på minus 30 grader. Men nu har det stigit(?) till minus 23! Fast härligt kan man knappast kalla det....


Have a nice day!!

Av Åsa - 17 februari 2009 21:59

Hej vänner.

Skrev i Lisas blogg att det här är inte kyla - det är ISTIDEN. Och jag tror minsann att jag har rätt. - 29,5 grader. ISTIDEN har kommit tillbaka och jag tror minsann att jag fryser ihjäl i mitt eget kök.
Har duschat hundarna ikväll och det är så fina att jag skulle kunna ha dom i sängen. De har det rätt bra nu - vovvarna mina. Får följa med på jobbet och allt. Och i morrn är det jobb igen - JIPPI!


Men nu ska jag ta en hårdmacka med gravad lax. I LOVE it! mmmmm..


Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards