vadsomhelst

Alla inlägg under mars 2009

Av Åsa - 30 mars 2009 08:49

Hemma hela helgen och har haft fullt upp.

Fredag såg vi förstås "lets dance" och vi ringde och röstade på Magnus. Han har gjort en komet karriär! Verkligen, inte kunnat dansa alls till att kunna dansa hur bra som helst!
Lördag hade Emmy pyjamasparty med åtta kompisar och sju som sov över. I min säng så hade jag turen att få sova med Maja och Moa, eftersom Maja var tvungen att låna bort sin säng så alla skulle få plats på vindan. På kvällen scrappade jag, Maja och Moa. Naturligtvis släckte vi ALLA lampor vid halv nio då "Earth hour" började. Kökslampan tjuvade vi att ha på eftersom det blev för mörkt att scrappa. Men filmen partybrudarna skulle se fick allt vänta till halv tio. Natten blev kort eftersom det blev sent och sen tappade vi ju en timme - så man kan säga vi hade "Earth hour" två gånger!
Söndag fick vi främmande, både mina och Peters föräldrar.
På söndag kväll var jag rätt trött...

Ha en bra vecka!

Av Åsa - 27 mars 2009 09:23

Hej vänner

Peter är i Gaoto(?), tror jag. Det är bara jag och flickorna hemma och vi har passat på att storstäda. Och det blir så fint! Idag ska jag gå igenom vardagsrummet och byta gardiner, så ikväll då det är Lets dance så ska vi mysa! När sen vårsolen tittar fram då ska jag vara ute och inte inne och städa. I morrn ska Emmy ha pyamasparty så det blir lite förberedelser inför det också. Den planerade scrapbookingen ikväll blev framflyttad så eventuellt blir det jag och flickorna som kanske hinner lite pyssel. Ja, så ser min helg ut.... Ha det bra alla!

Av Åsa - 26 mars 2009 08:33

Har hunnit landa efter helgens stordåd. Lite segt var de dom första dagarna och allt har gått på halvfart. Men nu känner jag att de närmaste dagarna vill jag byta gardiner och storstäda!
Igår var jag med Wilda till vetrinären och tog bort två tänder som inte velat ramla av själv. Hon var rätt spak hela kvällen, väldigt lugn inte alls den Wilda vi är van. Annat var det på morgonen - då var hon samma glada galna Wilda som vi känner! Hon som rusar glatt mot folk och stannar inte förrän det tar tvärstopp. Hon är bara så galet festlig! Kul att se att hon är sig själv igen. Just nu håller hon på tugga sönder ett ben. Jag undrar om hon försöker göra det på nåt eget personbästa, för hon går verkligen ann...
Tillbaka till dansen så är det ingen mer tävling för Emmy och Wille denna säsong. Umeå har de avanmält sig till och Härnösand i maj är tydligen inställd. Men ni missade väl inte piteåtidningen igår? Läs HÄR.


Have a nice day!

Av Åsa - 23 mars 2009 14:25

Hej vänner - längesen!
Vilken helg!! Fredag åkte vi som sagt till Eskilstuna. Sov inte mycket på tåget, man kan säga ingenting alls. Jag och Maja delade säng (säng?? Träbänk!). Men det gick ändå bra. Väl framme skulle vi göra stan. Följde med Stina ut. Flickorna storshoppade för 59.50 var ur egen kassa. Investeringen blev var sitt par silverörhängen..! Maja fick ny tröja, byxa och keps. De blev även var sin bikini till prinsessorna. Emmy valde naturligtvis hårspray. Men nattens tågresa gjorde vår shoppingdag kort. Vi var alla väldigt trötta och den inbjudande hotellsängen lockade till middagsvila. På kvällen samlades vi hela Dansdraget för en jättegod middag på en restaurang istan, inte långt från hotellet. På kvällen blev det gott i sängen framför Robinson och efter det GODNATT! Bilder från tåget och Eskilstuna...


Söndag var det dags för resans höjdpunkt. Dansen! Åkte buss från hotellet vid halv nio. Emmy och Willes grupp dansade vid tolv, 19 par... De gick vidare till SEMIfinal som ett av 13 danspar, vilket vi (jag och Willes mamma) var väldigt stolta över då alla dansarna var PROFFS. Tro inte sörlänningarna hade skickat sina B-dansare, nej, nej. Glädjen visste inga gränser då våra travoltor gick vidare till FINALEN som ett av de sex paren!! Nåja, sexa av 19 - inte ILLA! Men tro inte det var slut här. Trean presenterades, tvåan presenterades och ETTAN presenterades som "ett par som kommer norrifrån NUMMER TOLV!! Emmy och Willes nummer! DE VANN! DE VANN!! Kunde inte tro det var sant... Stoltare mammor fanns inte just då i lokalen kan jag säga!  BILDER
GRATTIS TIIL ER, EMMY OCH WILLIAM!VINNARNA!
Firade med pokalerna på bordet, en god middag i Eskilstuna innan den långa avfärden hem - men den gick dock bra...

Av Åsa - 19 mars 2009 22:25

Hej

Har just skjutsat Peter till tåget och ska själv i säng. Har just insett att morgondagens tågresa tar 14 timmar! Hoppas man får nån blund så det inte känns så länge. Ska försöka fota mycket så det kommer nya bilder till Galleriet. För lite nyfikna är ni väl ändå på Eskilstuna?? Har en ny kamera så jag hoppas jag klarar av den så det finns NÅN bild att visa. Ska försöka filma också litegrann!

Av Åsa - 19 mars 2009 11:17

Igår jobbade Peter länge så jag och flickorna lyxade oss att äta på Tres. Jag och Maja tog en kycklingssallad (JA, hon älskar det!) och Emmy provade en god pasta med oxfilé. Men det blir ingen vana - kostade som att gå och helghandla..!
Sen åkte vi till min sjuka mamma och min pappa och drack kaffe där. Hem och hänga tvätt och skjutsa Emmy på buggträning. Till slut var hela familjen samlad och i säng - förutom jag som satt och mös till det sista avsnittet av "dirty, sexy, money". Men nu blir det inge mer... Inge kul. Allt annat än kul var även kvällens avsnitt av Greys. SÅG ni det?! Jag bara grät, programmet igenom. Mycket organ hit och dit, etik  och död.
Ikväll drar Peter till Åre och jag och flickorna åker till Eskilstuna i morrn. Så ikväll blir det nog till att packa. Blir nog inte mycket till sömn i helgen men det ska bli kul att få vara med våra två dansdrottningar! Kommer till Eskilstuna på lördagmorgon och då blir det frukost på hotellet. Sen hinner vi en vända på stan eftersom Emmy tävlar först på söndagen. Lördagkväll ska vi visst gå hela gänget och äta middag tillsammans! Söndag tillbringas i danshallen och sen hela tågresan hem igen...

Av Åsa - 17 mars 2009 19:49

Igår jobbade jag och annars hände inte mycket. En vanlig "taxi-måndag", då man ska skjutsa flickorna på buggen. Idag har brudarna haft friluftsdag på Kanis och åkt slalom hela dagen! Tror det är första gången dom har STANNAT kvar efter skolan! Men tydligen räckte inte det för Peter har följt med tjejerna och åkt slalom ikväll med. De lär nog somna gott ikväll..

Av Åsa - 15 mars 2009 21:18

Hej
Idag har Wilda gjort premiär i utställningsringen! Oj - vad det var spännande! Svansen bars inte  direkt snyggt över ryggen men hon fick ett första pris och bra kritik. Nu är det bara att träna. Så kära hundvänner - Samling i ringen!!

Avslutar med bilder på Wilda från dagen + en supermysig fyramånaders St bernads hund!

Ovido - Quiz & Flashcards