vadsomhelst

Alla inlägg under mars 2009

Av Åsa - 15 mars 2009 08:36

Hej

Idag fyller våran stortjej 12 år! Inte klokt vad tiden går fort! På morgonen blev det sång och paket. Födelsedagsfirandet började ju redan igår då farmor, farfar och Emmys faster med familj kom och gratulerade! Sen blev det melodifestivalen för hela slanten. Kommentar till det? Ja, en rätt udda låt som vann, men bra. Undrar om hela Sverige går och sjunger opera idag? Själv gillade jag Snälla, snälla - ja den ÄR bra!
Nu är Wilda nyduschad och vi ska iväg på utställning. En inofficiell utställning bara för tränings skull.... Spännande! Emmy tyckte det skulle bli en kanonfödelsedag att få gå på utställning! Glöm inte att gratta henne på hennes blogg på www.emmye.bloggagratis.se

Tjing!

Av Åsa - 11 mars 2009 22:33

Tjenare

Idag har jag jobbat på förmiddagen sen tog jag barnen och min mamma med mej och åkte till stan. Där hade jag de stora spenderarbyxorna på mig så jag brände lite pengar. Man kan lugnt säga att den här dagen inte gick ihop... Men det är KUL att handla!
När vi kom hem blev det den vanliga vardagen; dammsuga, hänga tvätt och lite läxförhör. Märker på hundarna att dom mår riktigt bra av att gå på jobbet på morgonen och hem på eftermiddagen - men vem mår inte bra av det!?
Sitter just och ser mitt favvo-program, "dirty, sexy, money", och det är reklam för tillfället. Har ni märkt hur mycket reklam det är om resor? Säger bara: i varje reklampaus är det resor! Och man VILL IVÄG..!
Förberedelserna inför Emmys födelsedag är i alla fall klara. Presenter inhandlade och tårtan är beställd. Känns skönt. Måste nog köra ett varv med dammsugaren över golvet och torka av litegrann i toan. Men nu börjar mitt favvoprogram om.... HÖRS!

Av Åsa - 10 mars 2009 18:34

Idag har jag prommat på jobbet. Mycket skönt. Hann massor idag men är ändå inte ikapp. Har så jäkla dåligt i nacken igen och blir bara arg på mig själv då jag inte kan sluta jobba eller lägga mej ner och vila. Känner för att göra nåt kul. Åka till stan eller gå ut och äta på fredagkväll. Emmy blir ju 12 (!) på söndag så vi ska väl ha lite kalas i helgen. Sen blir det debut för Wilda i utställningsringen. Emmy ville absolut på utställning trots att hon fyller år den dan. Så firandet får bli lördag. Nej, får nog ta och medicinera mej igen, för det här går inte! Ha det bra - tills vi hörs!

Av Åsa - 9 mars 2009 20:55

Hej vänner 
Igår kom vi hem från vårt andrahem - eller är det förstahem? Fråga våra grannar som tycker att vi aldrig är hemma..!
Har varit i husvagn och myst. Utan dator och bara grundutbudet på tvn. Hur klarar man sig?! Jo, man umgås med goda vänner, äter god mat stekt pannkaka och fläsk, grillar korv, åker lite slalom dricker ett vinglas på kvällen och stickar litegrann. Helt enkelt tar det lugnt! Tyvärr så avlöste magsjukan oss, men det gick bra. Säger jag som klarade mig..!
Eftersom vi kom hem igår så kan man säga, utan att överdriva, att tvättstugan håller på att svämma över. Tvätt har vi mycket nu. I övrigt så har jag jobbat idag. KUL! Känns skönt att det är kul att jobba igen.

Have a nice kväll!

Av Åsa - 2 mars 2009 22:12

Hej

Igår fyllde Wilda 6 månader. Tiden går....Wilda 6 månader - nyduschad och fin!

Wilda, nyduschad och fin!

Av Åsa - 2 mars 2009 11:55

Hej

Nu har Maja blivit sjuk igen. Hon som minst behöver vara sjuk. Klockan tolv inatt torkade jag upp en hög med köttfärsbiffar och makaroner. Kräk hade kommit i sängen och på morognrocken och nattskjortan. Så det var bara att starta en tvättmaksin. På kräkhögen att döma hade hon ätit rätt rejält ändå... Tack och lov har hon inte kräkts nå mer, men däremot har hon hög feber, så hon är liggandes. Försöker få i henne ett par droppar av vatten, lite, lite cocacola. Men inte lätt. Hade tyvärr andra planer idag, jobba, tvätta och åka tillbaka till husvagn. Men det har vi fått rucka lite på. Bara ingen kräks så är det ju rätt mysigt att ligga i husvagn och vara sjuk..!

Av Åsa - 1 mars 2009 22:08

Tjenare

I helgen har vi varit i husvagn igen. Lördag var kalasväder; blå himmel, sol och backen var kalasbra! Fredag såg vi Lets dance och jag kunde inte annat än tycka synd om Laila och Niclas och alla pikar dom fick. Lördag var vi i backen hela dagen, satt och pratade med våra grannar på eftermiddagen och såg Melodifestivalen på kvällen. Idag åkte övriga familjen slalom men eftersom jag är dålig i nacken stod jag över idag. Tog ut hundarna istället och prommade en liten bit, stod och kikade på alla åkare och surrade med en ny bekant!

Nu är det sportlov!

Tjing

Ovido - Quiz & Flashcards