vadsomhelst

Alla inlägg under mars 2012

Av Åsa - 25 mars 2012 18:43

Hej vänner!

Igår var en LÅÅÅÅNG dag! Steg upp 05,00 för att åka med bussen till Umeå kl 06,00. Det var dax för ännu en dag i sporthallen för att njuta av proffsig dans och medryckande musik!
Många Dansdragare från Älvsbyn fick stå på pallen och det är ju jätteroligt. Dansdraget har många duktiga dansare!
DÄRIBLAND min alldeles egna dansdrottning!
Emmy och Wille dansade hem första platsen i sin grupp ännu en gång!
Semifinalen:

Finaldansen:

 
Och sen prisutdelningen:

Även på tredjeplatsen stod det Älvsbybor! Grattis även till Elias och Ida. På andraplatsen stod samma tvåor som i Älvsbyn.

Grattis Emmy och William!! Ni är superduktiga - och det är så roligt att se er dansa!!

Efter en lång dag i sporthallen avslutade vi med Kina mat på en restaurang i Umeå, innan hemfärden!

   
MUMS!!   
  

Av Åsa - 25 mars 2012 17:54

Hej vänner!
Ett tag sen och lite har hänt...! Har bla hunnit ha 15 års kalas!
Det var den 14 mars 1997 som värkarna började mer ordentligt. Jag hade då hunnit gå 12 dagar övertid. Våran Bäbis var nämligen planerad till den 2 mars. Ringde förlossningen och dom tyckte vi skulle komma in efter att ha hört hur det låg till och kändes. Ringde blivande mormor och sa att det var nog dax och att vi åker in. När vi väl kom till Piteå så sa jag: "vem vet när vi får mat..?" Så vi hann med Drive-in på MAX. Sen förlossningen. Och efter flera timmars väntande, krystande och smärta så kom hon då äntligen! 15 mars 1997 kl 01.52 föddes Emmy Maria Engström 4275 gr och 52 cm lång. Världens vackraste! En sån dag man aldrig glömmer!

Minns att jag tyckte att hon var SÅ VACKER! Ringde min mamma och sa; "Mamma, hon är så vacker! Jag tror dom andra mammorna är avundsjuka! För hon är så FIN!!" Och tänk - jag MENADE DET!! Visst - hon höll med. Men nu efteråt är det ju så att man nästan skäms för att man ens tänkte det! Visst, jag tyckte så men, det tyckte nog övriga mammor också, om sina bäbisar!!


Och sen när vi lämnade BB och åkte hem, så spelades på radion "En liten ängel"!

Emmy sex månader:

Emmy sex månader: 

Emmy på sin ettårsdag: (Observera det URFINA färgglade GOLVET..! Inte ens mode 1997....)

Emmy 1½ år på Kos i Grekland:

15 år idag. Vilket borde betyda att även jag är 15 år äldre...?  

Av Åsa - 4 mars 2012 10:07

Hej vänner!
Här kommer ett lite längre inlägg eftersom jag nu också laddat upp ett klipp från finaldansen!

Inför tävlingen var nervositeten hög! 
Provdansen skippar jag, men här kommer uttagningen igen:

I finalen dansade tre Älvsbypar som också syns på klippet:

Emmy och Wille etta, Lisa och Robin trea och Ida och Elias just utanför pallplats. Alla har just gått upp till en högre nivå, juniorer. Alla är jätteduktiga och kan dansa så det är detaljer som avgör, vilket bara domarna ser och det är dom som dömer. Men duktiga är dom!
 
Skrev att jag var stolt! Och klart jag är! Men det är jag även om det bara är träning (och även utanför dansgolvet!). Tycker dom är bara SÅ duktiga och det är så roligt att se dom. För själv kan jag INGA SOM HELST MOVES...!
   
  

Av Åsa - 3 mars 2012 22:09

Hej vänner!
Här kommer ett snabbt inlägg från dagens buggtävling. Har försökt ladda upp ett filmklipp från mobilen för att kunna visa (främst Willes mamma som befinner sig i Stockholm) hur jätteduktiga barn vi har!!

Emmy och Wille dansade först uttagningen och gick då vidare till A-finalen. Det tog bara så länge att ladda upp filmklippet så det blev bara det från uttagningen nu ikväll men kanske finaldansen kommer upp i morrn..?

Här är i alla fall uttagningen:

Och pallplatsen
 
Ja och jag skäms inte för att säga det:
JAG ÄR JÄKLA STOLT!!



  

Ovido - Quiz & Flashcards