vadsomhelst

Alla inlägg under april 2009

Av Åsa - 30 april 2009 08:05





















Grattis pappsen som fyller 60 år idag!
Tänk att hela Sverige flaggar för dej..!

Av Åsa - 29 april 2009 09:31

Idag fyller Peter år - puss puss och grattis!Peter i telefon - som vanligt
Kort från hotellet i helgen, Peter i telefon, som vanligt! ..men SNYGG..! 

nyduschad
I går duschade Wilda och hon blev så här HIMLA FIIIIN!!


Av Åsa - 27 april 2009 14:27

Hej

Vilket äventyr! Roligt äventyr! Vi åkte i fredags till Sundsvall och sov på Scandic hotell. Lördag morgon satte vi oss i bilen för att fortsätta mot Jönköping. Stannade i Stockholm vid Kungens kurva och åt på en restaurang. Fortsatte sedan mot vårt slutmål. Det gick väldigt bra. E4:an är snabb och "lätthittad" efter. Det bästa var ju dock att jag körde inte en meter. Visst erbjöd jag att även jag kunde köra och hade körkort, men jag surrade inte utan Peter körde hela vägen... Framme vid hotellet så skulle vi på Willys och handla lite "gåtta", men ville Engströms promenera det lilla avståndet, efter en dag i bilen? Näpp - "Jag vill åka runt och se litegrann, jag är inte less å åka bil", säger Emmy. Kvällen blev dock lugn, vi såg Robinson (Vilka falska människor som finns!) och somnade rätt förväntingsfulla efteråt!

Söndag:
Gårdagen vaknade vi tidigt och åkte till uppfödaren för att hämta Bella - lyckan var total! Första mötet

Första mötet
Värsta sommarvärmen. Vi fick träffa både mamman och pappan och de var mycket trevliga båda två och VACKRA! Såg genast Bellas potential :D, haha.
Fasade dock för hemresan, men den gick HUR BRA SOM HELST. Skojar inte. Var beredd på gnäll, gråt och bajs och pink och kräk i bilen. Men allt det uteblev. Hon sov som en stock och vi stannade och tankade, åt litegrann och rastade henne. För barnen gick det med bra - kan det vara att dom är van att åka bil..? De kollade kartan och hade full koll om var vi befann oss. Väl i Stockholm hade det inträffat en olycka efter E4:an norr ut. Så vi hamnade i en bilkö som förlängde våran restid, annars gick det väl bra.Sover i bilen
Sover tryggt i bilen bredvid Maja.
Däremot hade hon ju sovit bra i bilen så då vi var hemma vid halv ett i natt var det en donna som var rätt pigg... Gnällde då vi la oss men somnade sedan och sov till fem. Jag tog ut henne och hon pinkade direkt.


Av Åsa - 23 april 2009 22:37

Hej!
Har just klippt ned Sally ordentligt inför sommaren. Vovvarna ska bo hos mormor och morfar i helgen medan vi åker till Småland, så nu har jag gjort dom helgfina. Ska lägga upp nån bild sen - då jag får tid! Övriga i familjen sover så jag ska med krypa till sängs. Förresten åker vi nog redan i morrn, sover ev i Sundsvall från fredag till lördag. Då blir lördagstrippen lite kortare i alla fall. Söndag lär bli en låååååååååååååååååååååång dag...Gäsp.. så ni får gärna ringa och störa om jag kommer ihåg telefonen vill säga.... Och kameran måste jag ha med, kanske filmkameran... och ett täcke som valpen kan sova på. Vattenskål. Pengar! Solglasögonen. Halskragen måste jag komma ihåg. och .... Gäsp - och Godnatt!!

Av Åsa - 22 april 2009 20:46

Ikväll har jag och Maja suttit och kollat på Elvis på Youtube. Han var inte bara snygg utan musiken håller än. Inte riktigt som dagens musikvideor men kolla in:

Av Åsa - 21 april 2009 22:09

Ja, då är man ett år äldre. Igen. Det går fort. Tack alla som skickat gratulationer och som ringt. Kul att bli ihåg kommen. Pinsamt för er som glömde va`..? Själv tycker jag det - jag är SÄMST på komma ihåg att gratta. Tycker väl inte längre att det är som när man var liten och inte kunde somna kvällen innan. Det är som vanligt. Har hunnit handla och dammsuga och plocka ur diskmaskinen och sånt man gör de andra 364 dagarna om året med.
För övrigt så har det varit mycket jobb då man hade påsklov i förra veckan. Det hade "typ" hopat sig, kan man säga. Dagarna springer i väg och vi har mycket hundsnack i huset nu. Det planeras och förbereds inför kommande hund. Sen får man försöka på bästa sätt att motivera en tredje hund i huset för alla som rynkar på näsan. Hörs och syns!

Av Åsa - 19 april 2009 21:21

Bella, längst fram
Får vi presentera Bella. Det är hon som står längst fram.
Det är Emmys hund. Japp, hon ska få en egen hund. Och det blev inte en st bernads eller en landseer ej heller en Berner Sennen utan en långhårig Collie. Sobelfärgad och tik för att inte jämföras med Zacko. Hon vill inte ha en liten hund och det här blir den största hon får välja. Många höjer ögonbrynen och har åsikter. Men vi vill köpa en hund till henne och det behöver inte förklaras. Alla som känner Emmy VET hur intresserad hon är av hundar och det är roligt därför uppmuntar vi gärna det. Kalla det bortskämd eller nåt men vi ser det inte så. Absolut vet vi att hon kan tröttna på den inte orka med den men då är vi här och "tar över" henne OM hon skulle tröttna... Det är väldigt roligt att kunna uppfylla sitt barns önskan på det här sättet... Så tidigt tidigt sätter vi oss i bilen på lördagmorgon för att bila ned till Småland. Vilket äventyr - och det ska bli SÅ KUL!! Ja, det finns valpar närmare men nu ville vi ha HENNE!

Faster Maria - visst ville ni låna henne en vecka i augusti..?

Och för er som tror att Maja är bortglömd och inte får något, hennes tur kommer nog då hon önskar nåt!

Av Åsa - 17 april 2009 21:05

Hej vänner!
Det var längesen...

Vi har varit i husvagn och firat påsk i drygt en vecka. Och internet lämnade vi hemma. Lämnade även min nya fina kamera och min nya fina filmkamera :(..! Inte kul. Det har i alla fall varit kalasväder och vi har haft det bra. Tyvärr blir det inga bilder därifrån. Flickorna har åkt slalom och haft det bra. Bytte även barn en natt. Tjejernas kusin sov över medan Maja som över hos dom. Hur har din påsk varit?
Vovvarna mår bra och de trivs på semester, dom med!

Ha de

Ovido - Quiz & Flashcards