vadsomhelst

Hemma igen!

Av Åsa - 27 april 2009 14:27

Hej

Vilket äventyr! Roligt äventyr! Vi åkte i fredags till Sundsvall och sov på Scandic hotell. Lördag morgon satte vi oss i bilen för att fortsätta mot Jönköping. Stannade i Stockholm vid Kungens kurva och åt på en restaurang. Fortsatte sedan mot vårt slutmål. Det gick väldigt bra. E4:an är snabb och "lätthittad" efter. Det bästa var ju dock att jag körde inte en meter. Visst erbjöd jag att även jag kunde köra och hade körkort, men jag surrade inte utan Peter körde hela vägen... Framme vid hotellet så skulle vi på Willys och handla lite "gåtta", men ville Engströms promenera det lilla avståndet, efter en dag i bilen? Näpp - "Jag vill åka runt och se litegrann, jag är inte less å åka bil", säger Emmy. Kvällen blev dock lugn, vi såg Robinson (Vilka falska människor som finns!) och somnade rätt förväntingsfulla efteråt!

Söndag:
Gårdagen vaknade vi tidigt och åkte till uppfödaren för att hämta Bella - lyckan var total! Första mötet

Första mötet
Värsta sommarvärmen. Vi fick träffa både mamman och pappan och de var mycket trevliga båda två och VACKRA! Såg genast Bellas potential :D, haha.
Fasade dock för hemresan, men den gick HUR BRA SOM HELST. Skojar inte. Var beredd på gnäll, gråt och bajs och pink och kräk i bilen. Men allt det uteblev. Hon sov som en stock och vi stannade och tankade, åt litegrann och rastade henne. För barnen gick det med bra - kan det vara att dom är van att åka bil..? De kollade kartan och hade full koll om var vi befann oss. Väl i Stockholm hade det inträffat en olycka efter E4:an norr ut. Så vi hamnade i en bilkö som förlängde våran restid, annars gick det väl bra.Sover i bilen
Sover tryggt i bilen bredvid Maja.
Däremot hade hon ju sovit bra i bilen så då vi var hemma vid halv ett i natt var det en donna som var rätt pigg... Gnällde då vi la oss men somnade sedan och sov till fem. Jag tog ut henne och hon pinkade direkt.

Ingela

27 april 2009 14:54

Hej! Attans vilken liten prinsessa! Förstår om Emmy är superlycklig. Ser fram emot att få träffa er alla på torsdag. Jag ska besikta bilen kl 8.30 (om den är klar på verkstan) så jag kommer till er på förmiddagen. Se till att ha kaffekannan är redo. Kram på er alla...

Lina

27 april 2009 15:24

Heeej Ååå vad bella var! Lång resa! Fast ja vad gör man inte för en hund!

/Vill ha en hund också!

Monica

27 april 2009 21:17

Vilken goding! Härligt att höra att allt gick bra! Nästa gång tycker jag att ni tar "omvägen" via G. Jag LOVAR att ni får kok-kaffe! Allt gott! /M

Jenny

28 april 2009 16:31

Tack för kommentaren på min blogg hihi tänk att det inte är bara är jag som lider av rastningproblem. Lycka till med nya hunden, hon ser supersöt ut:-)