vadsomhelst

Alla inlägg under januari 2009

Av Åsa - 29 januari 2009 20:22

Måste bara påpeka att januari är snart slut...! Det slog mej just (okej, vet - jag är blondin!) vad januari har gått fort! Det är min värsta månad; lång, mörk, kall, fattig och kall och mörk. Jag älskar JULI!!


Vilken månad älskar du??

Av Åsa - 29 januari 2009 20:12

Mitt nya jobb är ett riktigt heltidsjobb! Men KUL!! Mycket att göra nu i början, tills allt faller på sin plats. Men det  är bara så skönt att slippa pendla. Man kan väl säga att jag trivs. Och besök har jag fått ha - och det är kul. Behöver inte fundera på hur länge jag har suttit på rast (lugn Peter läser inte min blogg..!) och framförallt måste inte vara på plats ÅTTA. Jag som hatar att passa tider (kanske för att jag har svårt att passa dom..?) behöver inte vara på minuten nu! Och vovvarna får vara me´! I övrigt händer inte mycket. Tvättar, stryker plockar, bäddat rent. Pasta och skinksås till middag igår. Och idag har jag gjort nå som vi ALDRIG äter: Fiskpinnar, potatis, remouladsås (?), grönsallad och citron. Vad gott det är! Imorrn tror jag att det  blir grillkorv och pommes. Ihelgen ska vi till husvagn. Då blir det husvagnsmat; stekt pannkaka och fläsk till lunch och kebab en lunch. Men till middag - vet inte än!


Vad har du ätit - något middagstips..?

Av Åsa - 27 januari 2009 18:46

Började vid åtta idag och hade mycket att ordna. Plockade ihop litegrann, åkte till återvinningen och köpte en underskåp som ska vara till skrivaren. In på kommun och fixade internetpapper. Kablar och smått var jag på kontorsteknik och hämtade. Hämtade hundar och hämtade barn. Bjöd mamma och pappa på lunch för all hjälp. Tack! Tack! Sen började det...

Tjorvet med att installera internet. Jag kan väl tycka att det är nåt som jag klarar av - men inte! Tjorv och tjorv. Vad är felet?! Ringde till slut support och bad en kunnig komma förbi och kolla. Hittade inget fel heller. Tills dess jag ringer hyresvärden och han säger att nån gubbe från kommunen måste ned i källaren och klicka igång nånting. Varför, varför sa dom inte det då jag var på kommuen och ordnade med alla papper?!?! Irriterande. Så då jag gick hem vid halv sex var internet fortfarande inte igång... Bläää. Men imorrn är det jag som ringer kommunen! Men jag säga att dagen har gått fort! Och ni som har vägarna förbi måste komma in på en kaffe! Och ni som inte har vägarna förbi och "bara läser på bloggen om vad som händer i mitt liv" är välkomna att ringa nån gång och få en live-rapport!


Händer nåt kul i ditt liv?

Av Åsa - 27 januari 2009 18:37

Tänkte visa bilder på buketterna jag fått! Tulpaner och väska från gamla chefen. Rosor och vin från Pernilla och Ambjörn!

Vackert va`?

Av Åsa - 26 januari 2009 21:18

Hej vänner

Idag var sista arbetsdagen i Boden. Känns mycket skönt, men vet inte om jag fattat det riktigt än... Chefen bjöd på lunch, tulpaner, en skitsnygg esprit-väska ("-med fack på utsidan så du kan ha koll var du har telefonen och nycklarna", måntro hur väl han känner mej:)), samt ett kort "Åsa, vi kommer att sakna dig mycket. Du har utfört ett fantastiskt arbete här hos oss". Slutligen ett kort tal. Ja, vad säger man? Tack!


Efter fem (17.00) kom Pernilla och Ambjörn och tackade för hjälpen med festen. Med sig hade dom en superfin bukett med gerbera och rosor! Plus en flaska rött! Man tackar!!


Vilken måndag va`? Känner mig verkligen uppvaktad! Sen bar det iväg med pärmar och papper till kontoret. Imorrn har jag mycket att fixa. Tar nog ett tag innan allt är i ordning. Måste bla ha en bänk till skrivaren, internet, nån kabel, mer lyse, ett till bord, anslagstavla blablabla........


Hörs!

Av Åsa - 25 januari 2009 16:56

Fick ett tack-mejl från papparazzifotografen från gårdagens fest. Hade helt glömt bort att det fotades nå. Men visst verkar det som om vi hade kul?! Vi fick en god välkomstdrink, god förrätt, varmrätt och tårta. En kul grej var att tre kompisar skulle säga "skål Pernilla" när jag nämnde "Ambjörn" när jag skulle presentera en sång, en lek eller nåt bara!

Av Åsa - 25 januari 2009 16:50

Så här snygg pokal vann dom. Mer bilder finns på galleriet på hemsidan!

Av Åsa - 25 januari 2009 10:21

Igår var vi på sporthallen från klockan tio. Emmys grupp tävlade i slutet så jag, Peter, Åsa och Niclas började få smått panik om vi skulle hinna se dom tävla innan kalaset började. Till slut fick dom i alla fall dansa! Oj vad spännande. Stressen kröp sig på. Vi sa vi stannar till halv fyra och tittar, sen skulle vi stanna till fyra, halv fem. Panik! Alla tre Älvsbypar gick vidare att dansa i finalen, däribland Emmy och Wille!! Vi stannde och tittade på finaldansen men var sen tvungen avvika. Vi hann helt enkelt inte att stanna och vänta och se vem som vann, vänta på prisutdelningen. När vi hade åkt hem för att göra oss klara ringer min pappa och säger att EMMY OCH WILLIAM VANN!!!! Och vi var inte där..! Högst upp på prispallen och varken mamma eller pappa tittar... HUR KÄNNER MAN SIG DÅ?!? Som tur var försod Emmy att vi hade stannat in i det längsta, men ändå?! Hon var så söt och glad då jag pratade med henne i telefonen. Har inte träffat henne sen dess eftersom brudarna sovit hos mormor och morfar i natt. Men jag antar att vi får ALLT återberättat då vi hämtar dom!


Festen då?! Hur kul som helst!! Vi sjöng, dansade och hade en riktigt rolig finsk sånglek. Pappan höll ett vackert tal. Och man inser att man har väldigt roliga kompisar.... Ni som var där: Har ni träningsvärk idag - dagen efter?


Det här med kalas är så kul -

Nån mer som snart fyller år?

Ovido - Quiz & Flashcards