vadsomhelst

Alla inlägg under januari 2009

Av Åsa - 7 januari 2009 22:12

Nu har jag hämtat min parfym som jag beställt med Åsa - så den har rest rätt långt! Tack Åsa!! (Hoppas det har slutat lukta i ditt kök...!) Den heter Prada infusion d`iris! Nu är det typ jag och Charlotte Perelli - har sett på hennes blogg att hon har en likadan... Ah! Den luktar sjukt gott! Försöker att inte ha den till vardags, så den tar slut direkt för det känns som att jag inte kommer att ledsna på den nå mycket snabbt. Till julklapp fick jag av mina föräldrar Tresor-parfymen. (Plus andra saker, mamma är bra på köpa julklappar; bla Chateuglasen jag samlar på! Stavas hur??) Tresor har jag haft tidigare och har kvar av, så det får nog bli min vardagsparfym. Har använt upp en flaska Gultier också. Stavning?? Den lukatar svingott. Flaskan ser ut som en nakendam och det är längst ned på höfterna kvar nu...

I övrigt har kvällen gått i lugnets tecken. Har fortfarande kvar julpyntet. Men har bestämt att jag ska ta ned det i veckan. Få se när...


Vad heter din favvo-parfym??

Av Åsa - 6 januari 2009 21:01

Älskar mitt julpynt! Jag gillar de verkligen och har det kvar än - men det åker i veckan!

Stjärnor eller stakar?

Av Åsa - 6 januari 2009 20:43

Idag hade vi främmande på förmiddagen. Strykit en hel del tvätt. Köttsoppsmiddag hos mamma och pappa. Sen har jag plockat ned granen. Känns lite motgt att plocka ihop julen. Den gick så snabbt. Vi har ju varit borta sen annandagen så man har knappt hunnit med att mysa med pynat hus.... Ska iväg och jobba i morgon.


Har du börjat plocka ned dina julsaker?

Av Åsa - 5 januari 2009 22:56

Har idag bjudit (tillbaka och säkert än skyldig ett par middagar...!) nå vänner på middag. Mycket trevligt - spontana, glada och pratsamma. Jättetrevligt! Det enda som är lite jobbigt är att mamman i huset är väldigt duktig på att laga mat.. Hade därför lite beslutsvånda vad jag skulle bjuda på. Men det blev rätt gott till slut! Kvällen avslutades med lite Guitar Hero med familjen. Sista lediga dagen i morrn. Bläää. Ska se fram emot en dag med tvätt, köttsoppa hos mamma, hinna lite städning och företaget. Längesen vi träffade våra bästa grannar, ska försöka hinna med ett besök där med. Och duscha hundarna. Någonstans faller det nog. Kanske bäst att krypa i säng. Just det måste hinna om Åsa och hämta parfymen!!!! Kram och godnatt wherever you are.....


Använder du parfym?

Av Åsa - 4 januari 2009 22:24

Hej vänner
Nu har vi kommit hem. Tillbaka till verkligheten. Har hunnit torka ur kylen, (brukar göra det för då man kommer hem är den ju alltid TOM) starta två tvättar, stryka och packat upp. Messade med chefen idag, och vi jobbar tydligen i morrn, men han sa att jag kunde ta ut en semesterdag - så jag blir hemma måndag och tisdag! Har ju en del semesterdagar att ta ut innan jag slutar!


Hur ofta torkar du ur kylen?

Av Åsa - 3 januari 2009 16:04

Peter tömmer toan, japp sånt måste man göra i det här boendet. Kallt idag, minus tjugo grader. Har verkligen slappat dessa dagar men man kan undra -Var tog alla dagar vägen..? Känner lite plikt i alla fall. Har därför dammsugit och skurat av golven idag. Går väldigt fort. Funderar på att åka hem i morgon. Vi får se....


Har du slappat dessa dagar?

Av Åsa - 2 januari 2009 22:56

Minus 15 grader idag. Backen öppnade klockan tio och vi var i liften ett tag efter det. Åkte slalom och hade massor kul. In och äta lunch sen åkte jag  och Jessika med barn och handlade. Tillbaka till husvagn och mera slalom. In på serveringen och drack en "glybaj"(?), varmt rödvin med kanel, farinsocker och socker och nåt. Jättegott! Mycket trevligt. Ikväll blev det en tur till brasan och grillade litegrann. Man äter mycket då man är så här... och dagarna bara går - vi har nu varit här en vecka.


Har du varit långledig?

Av Åsa - 1 januari 2009 21:46

2009 - smaka på det....
Har idag åkt slalom. Så jättekul! Har även ätit världens godaste lunch, som man äter ute. Det är stekt fläsk och stekt pannkaka. Hur gott som helst. Blev kvar så jag tror vi brassar och äter det i morrn mé! Maja har åkt massor och det är så kul att se att hon verkligen GILLAR att vara ute.
God fortsättning på det nya året, min vän!

Hur har din start på 2009 varit?

Ovido - Quiz & Flashcards