vadsomhelst

Alla inlägg under januari 2009

Av Åsa - 14 januari 2009 12:35

Idag har jag gjort ett sånghäfte klart - för vi är bjudna på 40 års fest!! Nyss sprang man på trettioårsfester och nu har man börjat springa på 40års fester. Var tar tiden vägen?! 
Nu är det bara att snöra sig in i duschen för klockan tre börjar arbetsdagen i dag. Håller kurs idag mellan 18-21. Näst sist kursen..!

I morron blir en spännande dag då sånghäftet ska beskådas av jubilarens fru. Tror dock det "godkänns" eftersom hon inte är så lysande på att fixa sånt själv! Ha en bra dag

Av Åsa - 13 januari 2009 20:29

Nu räknar jag bara dagarna till dess jag ska slippa pendla till Boden. Jag är riktigt less nu! Än några ARBETSDAGAR kvar....

  • onsdag - jobbar kväll
  • torsdag - jobbar hemma (Slipper köra)
  • fredag - Boden
  • måndag - Boden
  • tisdag - Boden
  • onsdag - jobbar kväll (Sista kursen...!)
  • torsdag - jobbar hemma
  • fredag - Boden
  • måndag den 26 - sista Boden dagen!!

= SJU ARBETSdagar kvar...

Sju dagar går väl fort - en vecka typ. TYP! Varför säger man så? Brist på ordförråd... Men det känns än som evighet. Snälla och sms:a mej lite kraft


Hur gör du när du vill att dagarna ska gå fort?

Av Åsa - 12 januari 2009 21:17

Idag efter jobbet sprang jag runt och letade gardiner till kontoret. Väldigt urplockat. Däremot fyndade jag på Dollarstore! Där fanns rätt mycket att välja på - undra varför...? Nej, de har faktiskt snygga gardiner. Däremot märktes det då man hängde upp dom att de var billiga. Lite ojämna och tunna, men jag blev nöjd. 200 spänn och åtta längder! Fyndade även ett diskställ för 30 kronor i plast, jämföras med Åhlens som tog över 200 (för ett snyggare i och för sig, men med samma funktion!). Var i kväll och hängde upp gardinerna, men glömde att fota, så ni får se en annan gång. Åtta arbetsdagar kvar nu på mitt "gamla" jobb..!


Var köper du dina gardiner?

Av Åsa - 11 januari 2009 14:37

Idag har vi skurat upp kontoret. Blev riktigt fint! Har även hunnit möblera, bjuda på kaffe och mamma har putsat alla fyra fönster! Tack för hjälpen! Hundarna och jag har promenerat till lägenheten och det gick väldigt bra, riktigt skönt - ett lämpligt avstånd. Tror att även dom kommer att trivas "på jobbet". Imorrn ska jag iväg och se om nå gardiner på Hemtex - om jag hittar nå på rea. Annars har de fina gardiner på Dollarstore för en femtiolapp/par, blir nog bra. Just nu ekar det litegrann så det behövs. Även nån matta ska jag kolla om, har nog här hemma, annars tror jag att mamma har nån hon kan undvara. Doggarna måste få nån typ av bädd också.


Trivs du på ditt jobb?

Av Åsa - 10 januari 2009 22:08

Har idag varit till Peters föräldrar. En lönande affär..! Hade ett helt kåpsläp med hem, full med möbler. Möbler till kontoret. Skrivbord, stolar och bord. En väggvitrin som jag tänkte skulle passa ovanför soffan i kuren. Väl där, ringde en barndomskamrat och ville hälsa på! Jättekul - drog hem till ett mindre bombnedslag. Denna barndomskamrat har väl lite bacillskräck (visst inte är jag orättvis om jag säger så Linda) så med hund + en pinkvalp hemma skulle jag snabbt köra över köket med dammsugaren. Snabbt som ögat innan de skulle komma. Vem kommer när jag är i hallen och dammsuger? Jo, dom! Nåja de har väl sett folk dammsuga förr... De har även två barn en större son samt en tvååring och fort är det gjort att man glömmer hur det var med en liten surrpinne med egen vilja.... MEN - oj så sööööt! Surrar hela tiden. Hon ville inte ha saft - hon ville ha "fast". Lite rädd för vovvarna med - Ni måste komma oftare Linda....! Då Emmy var liten sa hon Haban till banan. Gud vad tiden går fort, men varje tid har sin tjusning - inte sant?! Då Emmy var tre månader tänkte jag det här måste vara bästa tiden. Då hon kunde sitta tänkte jag "det här måste vara bästa tiden", samma tanke vid ett år. Nu är tjejerna stora och jag tänker fortfarande samma sak....

Sa du/dina barn nå roliga ord som du minns...?

Av Åsa - 9 januari 2009 22:56

Ikväll har det varit en riktig latkväll. Efter jobbet åkte jag och tittade på mitt "nya kontor"! Nu är det bestämt, nyckeln är här och det kommer att bli jättefint! Jag och vovvarna kommer att trivas så bra. Så vänner - välkomna in! Vi har skaffat både kaffe och perkulator. Ska försöka hinna få iorning rätt snart, så vi får flytta ut kontoret och få mer plats hemma med. Berättar mer om det sen och kanske kan jag visa nån bild från palatset. Adressen är Storgatan nr?...
Sen åt vi Pizza och wow va gott! Längesen vi åt en beställd pizza på plats. Då menar jag inte en beställd pizza som är kall och kladdig i en kartong - utan en sån där osten fortfarande flyter(?) och den är VARM! Gud så gott! Efter maten, kaffe hos mamsen och papsen. Sen hem och se Lets Dance! Och om det säger jag bara att allt går väl med träning men endel har det faktiskt i blodet.

Skulle du vilja lära dig dansa 10 olika danser.?

Av Åsa - 8 januari 2009 21:58

Den här Champangeflaskan fick jag av chefen i julklapp. Måste bara visa den - den var så läcker. Nu är det jag och Pernilla Wahlgren! YEAH!! Såg på hennes blogg att hon druckit en likadan...!


Någon som kan tänka sig smaka..?

Av Åsa - 8 januari 2009 21:07

Idag har jag jobbat hemma med företaget. Hela dagen. Hade MASSOR att göra, gjorde bla kontrolluppgifterna och redovisade till både Fora och skatteverket. Känns skönt och nyttigt att ha hunnit få undan så mycket som möjligt! Det är trångt hemma med företaget här så vi har börjat leta en etta med kokvrå som vi kan ha som kontor. Fick napp på två ettor idag och Peter ska åka i morrn och kolla på dom. Jag jobbar i Boden så jag litar på Peters omdöme. Känns bara att det blir HUR BRA som helst! Det är promenadavstånd, så jag får motion! Jag kan ta mina doggar med mej. De behöver inte vara ensam på dagarna + att de får bra med motion... Behöver inte ta hänsyn till när jag kommer och då jag går. Har pratat med min svärmor som hade både bokhylla, skrivbord och lampa som vi skulle få låna, så jag kan snabbt inreda "kontoret". Tack, tack! Vi åker till dom ihelgen för att hämta upp möblerna. Lite bråttom kan tyckas - men de reser till Thailand på tisdag, så det gäller och passa på innan de åker!

Har du bokat nån utlandsresa?

Ovido - Quiz & Flashcards