vadsomhelst

Direktlänk till inlägg 26 februari 2009

Glädjespridare

Av Åsa - 26 februari 2009 18:51

Övriga familjen åkte just och bowlade! Skönt. Pappans idé och barnen blev så klart glada. Maja ville ringa till en kompis som hon ville ha med. Maja sa att den här tjejen bara hade bowlat en gång och hon ville så gärna ha med henne. - Det går bra, ring henne. Snacka om att Maja gjorde hennes dag komplett! Tjejen skrek i andra ändan så även jag hörde. Hon blev så glad! Och Maja blev glad då hon hörde hennes glädjetjut om att få följa med! Även mamman blev glad och tackade mej. Så enkelt sprider man glädje! Kanske vi vuxna skulle hitta på nåt? Vad säger ni tjejer? Scrapbooking kväll igen?? Shopping i stan? Laga mat ihop och dricka "chardonney ur kartong"? Spela spel? Ja, vad som helst - jag är med!

Såg det var kvällsöppet på byn. Mim hade 50 kronors rabatt om man handlade för 300, och det går ju rätt fort... Typtiskt, var in i början på veckan och handlade en tröja, klänning och ett par snö-örhängen. Orkar då inte ut ikväll fast jag hade lite lust i alla fall.

Tänkte hinna lite medan övriga är borta. Ska hänga tvätt,stryka och packa litegrann inför helgen. Åker upp en sväng till "tjärre" och mysa. Blir en hel del att äta också eftersom jag har storhandlat idag. Pappa som var med på affärn sa att "nån ska då bara äta i helgen"! Och det är VI!!

Hörs!

 
 
Ingen bild

Monkan

26 februari 2009 19:36

Svårt val men jag följer gärna med på nåt kul.

 
Ingen bild

Åsa

1 mars 2009 14:55

Hej
Jag hänger också med på nåt kul. Kanske shopping först sen laga mat tillsammans och dricka vin. Det skulle vara kanon kul.Ha det Åsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 14 augusti 2012 22:35

Hej vänner! Fem dagar kvar och jag har värsta resfebern! Längtar SÅ till dess vi har landat och kan börja andas igen. Jag hatar att flyga! Här är inga fjärilar i magen. Vi talar kanadagäss..! Nästa gång jag talar om en resa - avbryt mej! Nä det här...

Av Åsa - 8 augusti 2012 11:19

Hej vänner! 11 dagar kvar och jag är SÅ beredd! Att planera och längta efter en resa - det är halva resan! Tror jag har det värre just nu än ett barn på julafton! Jihooooo!!! Vad jag vill iväg!!! To be continued.........

Av Åsa - 6 augusti 2012 22:39

Hej vänner!I morgon är det första arbetsdagen efter semestern och det känns faktiskt skönt. 13 dagar bara till Turkiet....Tänkte uppdatera er om utställningar som jag besökt i sommar! Wilda Inoffare i Älvsbyn - BIR och HPInternationella i Gälliv...

Av Åsa - 22 juli 2012 13:49

Hej vänner! Semestern fortsätter i regn och höst-rusk. Har inte varit den bästa sommaren, men det är skönt att veta att EN vecka är solsäkrad! 28 dagar kvar till en vecka i Side! Jihoooo!!! Måste bara visa mitt senaste inköp till kenneln: ett tr...

Av Åsa - 18 juli 2012 17:28

Har ju missat att meddela att jag blivit med hane! Har alltid sagt att jag inte ska blanda hane och tik, men nu är det gjort. Fick frågan om att köpa en hane och inte kunde jag säga nej! En superhärlig kille med en "intressant" stamtavla, som bli ett...

Ovido - Quiz & Flashcards