vadsomhelst

Alla inlägg den 17 december 2008

Av Åsa - 17 december 2008 21:09

Hej vänner!

I morgon blir det en vab dag till. Maja är inte alls pigg. Hon äter dåligt och är allmänt inte pigg. Hostar, hostar och hostar. Cocillana-Etyfin (stavas så, har det framför mig) funkar inte tycker jag. Kanske behöver hon bricanyl...? Jag är ingen läkare.

Ska nu ta en dusch och vänta på mitt favvo-program. Jag brukar inte följa med i nån serie eller vara klistrad framför tv:n. Men onsdagar på kanal 5 klockan 22.00 vill jag inte missa "dirty, sexy, money". Hur bra som helst!!

Ser DU det?


Ha en god natt - wherever you are...

Av Åsa - 17 december 2008 11:52

Kan ni fatta att det bara är en vecka kvar till julafton? Jag som brukar vara så förberedd på allt har flera, säkert MINST fem julklappar kvar att handla! Dessutom brukar flickorna få ett paket under granen på julaftonsmorgonen. Det innehåller alltid nya fina julkläder. I år funderar jag på att ta dom till affären så de får välja kläder själv, enklast så. Kanske - om de väljer de kläder som JAG tycker vill säga:)!
Men inte bär det iväg än. Maja hostar och är verkligen inte pigg. Idag sov hon till halv ELVA, hon, som är mest mogonpigg av oss alla. Jag tog också sovmorgon efter att Emmy gått till skolan. Vaknade kvart över nio av att Peter ringde hem. Så att man SKÄMS! Då steg jag upp, åt, klädde mig och började jobba. Såg Simon i kuriren idag! Kul! Han gillade nyår mer än jul. "För då får man festa". Moster ska ta ett snack med "torpåjken". Herregud - han är 18 år! Hur gammal är jag egentligen???

Mamma har bjudit på lunch. Det blir steksill med lök och potatis till. Jättegott, älskar det! Maja ska få spagetti och köttfärssås. Efter skolan åker Emmy till en kompis så jag och Maja blir själv nästan hela dan idag.

Ha en bra dag - mina vänner!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards