vadsomhelst

Alla inlägg den 21 december 2008

Av Åsa - 21 december 2008 22:03

Idag har jag dragit med flickorna på byn. Emmy med feber och Maja med hosta... De skulle ha nya julkläder och jag jobbar måndag och tisdag, så när ska jag ha hunnit..? Först gick vi på Kleda och skulle ekipera Maja. Inte mycket dög till den damen. Hon hatar att prova kläder och har en bestämd åskikt om vad hon ska ha på sig. Lite skämmigt blev det ju då hon säger till expediten rakt ut vad hon tycker om kläderna som hon ger på förslag. Inget var fint nog i butiken till denna prinsessa. Hon hittade till slut en kjol som hon ville ha och en tröja som bara fanns i för liten storlek. Försökte förklara att vi inte kunde trolla och att hon var för stor för tröjan. En ilgrön jättesöt kofta och ett par ilgröna benvärmare gjorde prinsessan nöjd till sist. Men de fräna leggings som jag hittade fick jag promt lägga tillbaka. Åttahundra brände jag i den butiken (totalt alltså, med t-shirt, leggings, sockar mm), tur hon inte har shopping som intresse..!
Till Emmy var det lättare. Vi gick till Mim där två expediter servade henne. Emmy var i himmelriket, älskar ju kläder. Hon hittade en supersnygg kjol, en polo, t-shirt på den och ett par leggings. Kjolen ville jag med ha, få se om det blir så men kanske i en annan färg. Känns lite konstigt att Emmy kan handla på samma avdelning som mej. Hon börjar vara stora damen. Mammas toja blicka. (=mammas stora flicka..)
Jobbar du måndag och tisdag..?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards