vadsomhelst

Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Åsa - 5 maj 2009 21:18


Peter har pluggat på E-kortet och tyckte jag störde då jag fotade honom. Så jag tog nåt extrakort..! :)


Bella har blivit borstad



Emmy har gjort läxor och pratat i telefon... Som vanligt, då det inte sms:as...


Maja har varit ute ikväll och lekt (?) sen blev det nudlar till kvällsmat. Nudelmaten kommer inte efter mej, kan jag lova!
Ha en skön kväll!

Av Åsa - 5 maj 2009 21:01

plankor
Plankor på tork...
Det blev målat tio plankor i alla fall! Trängde ihop mej med plankorna i inglasningen och tänkte att nu kan det allt börja regna. Men regnet har uteblivit... Skulle tydligen regna onsdag och torsdag med så det blir till att måla tio plankor åt gången så förhoppningsvis går det spika taket till helgen. På bilden syns väggpanelen som är fastspikad under och ovan fönstrena. Snyggt va`?

Av Åsa - 5 maj 2009 14:48

Hej vänner

Jaha. Då har man släpat sig upp till Öhmans sågen för att hämta nå takpanel till inglasningen. Som tur var släpet färdigpackat eftersom min snälla pappa hade dragit upp det på morgonen. Erika bjöd på kaffe så jag fick en pratstund med henne. Betalade och skulle iväg. Hmmm. Backa till ett släp gick väl inte precis lika bra som då Peter backar, men, men. In och ut ur bilen för att få kulan på rätt plats. Kopplade, hämtade hjälp för att få det godkänt innan avfärd mot Älvsbyn. När jag närmar mej hemmet så tror du inte det börjar droppa på rutan..! Helvetes regn. Jag som skulle måla. Burit lite plankor in i inglasningen och försökt ställa iordning en liten målarställning men den rymmer väl bara sju plankor och med den farten blir jag ju aldrig klar! Kände att det är bäst jag pausar och går in medan jag går att vara runt! Så nu står släpet på sidan av vägen, bilen på uppfarten - ja, jag fick loss släpet alldeles själv, och några plankor ligger i inglasningen resten ligger kvar på släpet. Tycker väl att "ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid" men vissa saker ska man kanske inte hålla på med.... Ville bara ha det målat så inte målningen sinkar tiden på att få det klart!

Ovido - Quiz & Flashcards