vadsomhelst

Alla inlägg under maj 2009

Av Åsa - 11 maj 2009 21:00

Hej vänner

Vad tycks? Snyggt golv mot den allergimatta som låg tidigare. Känns rent. 
Inglasningen är klar så när som att putsa rutor. Sen ska den inredas med nå slags möbler. Förslag?? Vet inte vad jag vill ha i den. Nåt enkelt vill jag ha. Inte för stort eftersom inglasningen inte är så stor. Dessutom använder vi den inte mycket eftersom vi sällan är hemma.... Men nåt skönt att sitta på och dricka en kaffetår eller en slasch då grannfrun bjuder (!) - hon gillar att dricka slasch i inglasningen, och jag med...!

Av Åsa - 11 maj 2009 12:23

Igår var vi en sväng till svägerskan och hennes familj sen hann vi en sväng till svärmor och svärfar. (En sväng och sväng. Vi svänger kanske mer in till mamma och pappa och grannarna. Ofta är besöken en hel dag, då det är en bit att åka...!) I övrigt hände inte mycket, Emmy hade buggträning på kvällen. Jag var och kikade sista halvtimmen och blev riktigt impad! Tycker att dom är så duktiga och har avancerat i dansen. Är jag jävig - ja, det kan hända! Men även buggtränaren berömde då de hade uppvisningsdans i ringen. Visst har de mer att lära - men OJ vad bra dom är! 
Att åka bort med tre hundar är som ett litet minizoo... Men det går bra. Tycker dock att dom sköter sig. Det är ju inga vilda stövare precis. Och dom små tar inte mycket plats. Men kan nog tänka mej att det märks då vi åker.

Husvagn blev dock inte städad i helgen. Men i veckan ska det bli! Det var MYCKET roligare att städa den då den var sprillerny! Fast då var den ju TOM. Nu är den fullsmockad med saker. Saker som ska bäras ut och inte följa med på sommarturné. Skåparna är fulla så de måste först tömmas innan man kan torka dom. Well, well, åker förhoppningsvis i väg med den till helgen och då får vi vår gård tillbaka! Skönt! Med en gård stor som till en personbil är det trångt med husvagn, kåpsläp, firmabuss och personbil...
I veckan blir det väl lite läxor, flickorna ska även till tandis på onsdag, kanske havsbadet på fredag. Och utställning till helgen. Jag ska inte ställa nån utan bara vara publik och låta Wilda följa med och bli lite sugen på att få visa upp sig i ringen. :)
Ha en skön måndag!

Av Åsa - 9 maj 2009 19:16

Husvagnet är fortfarande inte taget tag i... MEN huset har blivit städat! Bägga brudarna hjälpe till och var så duktiga helt utan gnäll! Peter var och hjälpte pappa med att dra in vatten i garaget medan vi städade. Sen kom pappa hit och målade innertaket i inglasningen och Peter har målat golvet. Så nu fattas bara att lägga in plattorna som ska ligga på golvet. Vi grillade till middag och det var så gott. Det var kött som legat i marinad sen i torsdag. MUMS! Men som tur har jag ju kvar husvagn till i morgon - så jag inte är sysslolös..! OOOps nu får vi främmande, och de har skjuts så nu blir det vin!


Hörs!


Av Åsa - 8 maj 2009 09:34

Hej vänner!
Först vill jag tacka INGELA som håller min gästbok vid liv! Du får skriva hur mycket du vill, det är så roligt med kommentarer och jag längtar till nästa helg då jag får träffa mina hundvänner! I går fick Wilda duscha och hon blev så himla fin! Det är värt varenda minut man står och kammar och borstar och reder tovor, när man får se slutresultatet. Ikväll är det tänkt att bli Sallys tur. Eftersom hon är korthårig går det gode fort.Hon behöver inte duscha lika ofta, men hon blir mé smutsig och just nu tycker jag hon luktar både damm och asfalt...
I helgen är inget speciellt inplanerat, förutom att städa ur husvagn. Den har nu stått en vecka och jag har inte haft inspiration att "ta tag" i den än... Den ska torkas ut och packas ur vintersaker och packas in sommarsaker och bäddas rent. När man bor i den året runt så finns ofta de flesta saker, man fyller ju som på hela tiden med toapapper och tandkräm och allt det som förbrukas. Förhoppningsvis får vi ställa upp husvagn till nästa helg om vi är klara, fast säsongen börjar egentligen först till kristihimmelsfärdshelgen. Men vi längtar så mycket - hela familjen!

I övrigt blir det väl att hålla sig hemmikring, man åker inte gärna runt då man har en nioveckors pissvalp. Alla uppskattar liksom inte det besöket kanske. Och inte går hon lämna hemma nåt längre tag... Taket i inglasningen är grundmålat och kommer förhoppningsvis upp i helgen. Sen blir det väl att tvätta litegrann och torka nåt golv.
Vad har du inplanerat i helgen?

Av Åsa - 6 maj 2009 16:04

Vilda Wilda
Toapapper på toagolvet - Wilda vet hur man roar sej själv..!

Jag och flickorna har varit och handlat och när vi kom hem möttes vi av denna syn. Det är inte första gången som Wilda gör så här! Det här är ett typiskt Wilda-bus.  Hon gör verkligen skäl för namnet WILDA! Men trots detta så är hon väldigt DÖLLI!!

Av Åsa - 6 maj 2009 11:14



Idag har jag anmält Wilda på flera utställningar!
Det blir i Piteå i juni och tre stycken i Vännäs i juli. Nej, jag ska inte tre gånger till Vännäs. Det är under samma helg, tillsammans med mina hundvänner Maria, Ingela och AnnaLisa samt kommande (?) handlern Jonte! Oj så roligt!
Så nu blir det till att träna. Om ni ser mig på gräsmattan med Wilda springandes fram och tillbaka så vet ni vad vi håller på med. Det är inte inför beach 2009 utan inför BIR 2009!

Av Åsa - 5 maj 2009 21:18


Peter har pluggat på E-kortet och tyckte jag störde då jag fotade honom. Så jag tog nåt extrakort..! :)


Bella har blivit borstad



Emmy har gjort läxor och pratat i telefon... Som vanligt, då det inte sms:as...


Maja har varit ute ikväll och lekt (?) sen blev det nudlar till kvällsmat. Nudelmaten kommer inte efter mej, kan jag lova!
Ha en skön kväll!

Av Åsa - 5 maj 2009 21:01

plankor
Plankor på tork...
Det blev målat tio plankor i alla fall! Trängde ihop mej med plankorna i inglasningen och tänkte att nu kan det allt börja regna. Men regnet har uteblivit... Skulle tydligen regna onsdag och torsdag med så det blir till att måla tio plankor åt gången så förhoppningsvis går det spika taket till helgen. På bilden syns väggpanelen som är fastspikad under och ovan fönstrena. Snyggt va`?

Ovido - Quiz & Flashcards