vadsomhelst

Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Åsa - 31 augusti 2009 19:06

Hej vänner!

I helgen som var hade jag och Peter en helg för oss själva. Flickorna ville till farmor och farfar så fredag kväll mötte vi upp varann i Boden. De hoppade in i deras bil tillsammans med Bella. Ja, nuförtiden räcker det inte bara att sköta barnbarnen, nu är det barnbarnets hund också. Som dock - barnbarnet ska sköta själv..! Jag och Peter då??
 
Fredagkväll åkte vi till husvagn, vi var ut på Golden dragon och åt gott.
Lördag blev det ett besök till Happis och IKEA. Och söndag hämta vi hem brudarna och hund. Fort var den helgen över....


Måste säga att IKEA är imponerande. Vilket genomtänkt koncept. Inte bara butiken, utan barnvakt, hämtlager, utställningsrum, restuarangen- ALLT!
Däremot är det väl sådär med alla grejor man kan köpa. När man går genom butiken och följer "vägen" ser man "jaha, den har dom", och "den finns kvar än", "och en sån har vi", "Oj, det där var nå nytt", och "den har jag alltid velat ha". Saker känns igen, menar jag. Lite tråkigt. Lite samma stuk. Kan tycka lite opersonligt. Men dom har snygga lampor, snygga tavor, snyggt tjafs- kort sagt. Men kan hoppa över sängkläderna, köksartiklarna, gardinerna. Men smaken är som sagt olika. Och jag är INGET inredningsproffs! Det vet ni som nån gång sätter sin fot här (en pik till er som sällan eller aldrig hittar hit..!). Kom i alla fall hem med stolsdynor, en Lackhylla i svart (just det  - alla vet vad jag menar!) till Emmy, ett vitt LACKbord (precis det för 99 kr, men nu säljer dom det för 49 kr) till Maja, servetter och värmeljus (måste ju alltid inhandlas från IKEA), ljuslyktor, Glimma ljusstakar och nån lampskärm blev det. Sen var vi även in på Ittala butiken som är granne med IKEA. Där fyndade vi åtta stycken Filippa K kaffemuggar. Snygga - trots att dom saknar handtag!


Lördagkväll åt vi en räkmacka och MASSOR med godis!!


Idag har jag varit och inventerat till kiosken som jag bokför åt. Det gick snabbt, smidigt och utan kruseduller.


Nu ska jag och hämta Maja hos en kompis!

Tjing tjong långkalsong!!

Måste bara få gratta min hundkompis AnnaLisa som har Frida och hon blev Champion i helgen!! Och Marias Foppa som blev BIS! Heja Merrygaits!!

Ovido - Quiz & Flashcards