vadsomhelst

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Åsa - 27 augusti 2009 21:16

Hej vänner

Ikväll har jag bakat bullar.

Det är något som jag gör för att jag "måste". Tycker verkligen inte det är roligt att baka. Men vissa saker är ju något som man bara känner att man "måste" göra och baka är ett sånt "måste" för mig... Hellre städar jag och det är väl inget som jag gör av glädje heller iof... Det är ju lätt att baka vanliga bullar och fort går det ju om man bortser från jäsningen då. Men det är faktiskt inte så kul. Och sen måste man dra fram, diska undan för att inte tala om att PACKA ihop alla...

Min mamma och pappa kom på besök så vi drack kaffe och såg på korten från Turkiet och sen såg vi Turkiet-filmen. Och det var kanske mest intressant för oss som har varit med i Turkiet. Och minns. Och längtar tillbaka!


Sen måste jag berätta att det blir ingen utställning i Sundsvall som det var tänkt första helgen i oktober. Tänkte anmäla Wilda, Bella är ju för liten. Men igår fick vi veta att Emmy har en buggtävling i Lycksele samma helg. Så vi tar husvagn och drar till Lycksele istället. Buggen är något som man verkligen inte vill missa. Emmy och William har ju bytt klass nu och det blir premiärtävling i den nya klassen. Känns lite snopet att inte få åka till Sundsvall däremot. Det är en jättestor utställning som jag verkligen hade sett fram emot, men, men man kan inte vara överallt.... Wilda utvecklas jättefint! Hon går superfint, högt huvud, suveränt fint drive i stegen! Sen har hon lagt på sig litegrann... En kommande champion! Well, det kommer fler uställningar.... Suck



Ovido - Quiz & Flashcards