vadsomhelst

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Åsa - 4 november 2011 16:30

Hej vänner!

Valparna mår bra, men tänkte visa mitt senaste projekt...

Har hela sommaren suktat efter en billig liiiiten husvagn som JAG kan dra själv. Eftersom vi har en tung bil skulle den bara få väga max 1050 kg... Det betyder en husvagn som är 4-4,5 meter lång. Och den skulle naturligtvis bara få kosta MAX 10000 eftersom jag ska bara ha den då jag är på hundutställningar. Husvagn vi har idag är 7,8 och den får jag inte ens komma nära dragkroken på. Lurade med Peter EN gång på utställning i Sundsvall. EN gång gick det. Nu vill han inte följa mer... Men en liten gammal husvagn som jag jag kan komma med på MAX-drive-in, gena lite i kurvor med, backa runt på, en sån behöver jag! Och lite JIF och Klorin och pimpad med nya gardiner så är den ju som ny!! Har fantiserat att man lägger enkelt in ett nytt klickgolv, kanske målar väggar, lite kakel ovanför spisen, en ny bordsskiva, rosa plast-vinglas, och absolut hundtassar klistrade på kylskåpen. Sen kanske tassar även på utstidan? Och sen även Kennelnamnet NORDICPEALS efter långsidan!! Nä, där for det kanske iväg..? Men ni ser vá - vilken utställningskärra??


IGÅR fick jag tag i min vagn!! 5000!! Jag var helt såld! Peter rynkade näsan och verkade inte alls lika entusistisk.
"- Men BARA PANNAN måste ju vara värd 5000 spänn?! Fråga jag i hopp om att han skulle hålla med LITEGRANN, att jag har gjort värsta kapet... Mmmm fick jag tillbaka som svar, knappt hörbart....

Nåja, här kommer FÖRE-bilder på mitt förvärv:

EN SMW 440 från -85!

Insidan, innan jag gått igång med vatten:




Toan:

Skrubbar kylen för fullt:

Bilden ljuger, SÅ roligt är det faktiskt inte...

Tack JIF...



Nu har jag skurat, först med JIF, Javex och sist Ajax. Armar och rygg värker. Har även tvättat utsidan. Och just nu känner jag bara... Kanske bara ett par nya gardiner - det blir ju inte så många nätter per sommar i alla fall....


Men jag HOPPAS jag ska få tillbaka min skapar-gnista och få visa er EFTER-bilder på ett riktigt snyggt pimpat ÄGG!!


Trevlig helg!  

Ovido - Quiz & Flashcards