vadsomhelst

Alla inlägg den 2 november 2011

Av Åsa - 2 november 2011 18:32

Hej vänner!
Det är roligt att valpköpare har börjat höra av sig!  Har haft en del trevliga besök. Även då man går på byn får man frågan om det är jag som har valpar! Kanske man kan ge Lhasan ett ansikte utåt??!!   

Idag har det varit en lat dag...

Medan jag städade i valphagen var valparna ute i köket en lång stund. I början var dom rätt låga kan jag säga...

  



Men sen blev det lite brottningsmatch mellan två bröder:

Här bor dom. Inte i dyra valphagar. Utan i kompostgaller, klädda med mindre nät för undvika att dom fastnar med huvudet i gallret. Hagen står i köket, för att dom ska vänja sig vid ljud. Och dag och natt...

Har en bit matta utskuren för att skydda det vanliga köksgolvet:  

En liten låda som dom gärna kryper in i tillsammans och sover...  

En färgglad kudde att vila på. Fungerar även som klätterställning...  


En korg med nya tidningar så det är fort att byta till torra, när olyckan är framme...  

Har även alla papper klara nu, till valparna!

  



Avslutar med en gruppbild!! Syns dom äter med hela huvudet. Nåja tassarna med...
  
Valparna är nu fyra veckor och två dagar...

Ha en härlig onsdagkväll. Själv tror jag att jag ska åka och kolla på flickornas buggträning...!

Ovido - Quiz & Flashcards