vadsomhelst

Alla inlägg den 3 september 2009

Av Åsa - 3 september 2009 20:04

Hej vänner


Idag har jag gått på jobbet. Sen vid tolv hade jag en klippgäst inbokad; min farfar. En gammal man kan man säga som jag snaggade. Hade tagit upp nå bullar till han - men han ville hellre ha en smörgås, så jag koka ägg och tog fram mackor. Sen var han lite fundersam över kylen våran:
- Är det där en frys?
- Nä en kyl. Vi har frysen i garaget.
- Jaha. Den är stor.
- Ja den är rätt fin.

- Praktisk.

- Ja - det kan man väl säga.

Alltså inget vettigt sagt, kanske.

Sen bar det iväg och jobba igen. Hem och värmde köttfärsbiffarna till middag, men idag blev det makkisar till. Laxen kanske vi spar till i morrn då....

Annars har jag varit taxi till Maja och medan hon var hos en kompis så rensade jag papper; Har suttit i förrådet och kört papper i pappersrivaren, papper från 2006 gamla kontoutdrag och sånt. Fattar inte att man lägger allt på hög! Ta reda på saker på en gång. Hela förrådet ska gås igenom. Fast kanske inte ikväll. Har det inte bra i nacken så jag får ta det lite lugnt!

Ha en skön kväll och en härlig fredag!

Ovido - Quiz & Flashcards