vadsomhelst

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Blev fjällen i helgen!

Av Åsa - 30 januari 2012 09:32

Hej vänner!

Fredagens föreläsning handlade om "Personligheter". Wow så intressant! Vi pratade om missbruk, alkohol och droger. Hur forskarna inte kommer överens om det är ärftligt eller genetiskt. Eller båda. Man måste behandla alkoholister och narkomaner med "tough love", sk tuff kärlek. Man ställer dom mot väggen, ställer krav som man måste kunna hålla. Inte tycka synd om dom, för dom är de mest manipulativa människor som finns. "Men han är ju så ensam". Naturligtvis, för denna person väljer hellre sprit och droger framför NÅN annan... Pratade även om skillnader mellan självsäker, självförtroende och självkänsla. Fick en beskrivning på vad ett Johari fönster är.

Exempelbild på ett Johari fönster. Dessa rutor kan se väldigt olika ut.

Blev väldigt nyfiken på; "Hur ser mitt Johari fönster ut?

Hade även en genomgång av Abraham Mazlows trappa. Very intresting!!

Dessa steg måste man gå. Längst ned är det Fysiska behov; Äta, skita sova. Har du inte trygghet, kan du inte gå till trappsteg tre.... Ganska självklart...

Efter en mycket intressant föreläsning packade vi oss i bilen och körde de 30 milen upp till husvagnen. Till fjällen!
Fredagkväll hanns väl inte så mycket med, blev mest skotta, packa upp och lite mys innan sängdags. Lördag ville jag ut och pimla. Minus 12 grader och väldigt vackert ute. Packade oss iväg till lilla selet bakom campingen.
 

Jag välklädd! Japp, hatar att frysa!
Solen har nu börjat orka visa sig. Dock är den väldigt låg...

1-0 till fiskarna... Men massor av härlig frisk fjäll luft! 

Men hur ryms ni?? Fryser ni inte ihjäl?? Nu är det ju så att vi bor ju inte bara i husvagn. På vintern parkerar vi en sk "förgård" vid husvagnen. Norskarna kallar det för "spiketelt". Och det är ju det. Ett spikat tält. Nuförtiden ser man inte ofta vintertält utan del allra flesta använder sig av en förgård. Alla är olika. Från början var det mest som en garderob, förråd, nånstans att ha alla miljarders grejor som man helt enkelt inte klarar sig utan! Nu använder vissa den till ett samlingsrum, vardagsrum... Här finns divansoffa, platt-tv. Ja, vissa kan ha det väldans fint!

Så här ser våran "förgård" ut. Vi delar plats med svärmor och svärfar så det här är deras "sovrum". Oftast så äter vi i den och sitter och umgås här. Den har golvvärme och håller samma härliga värme som i husvagnen!

Insidan: 

Och vovvarna trivs!

Alla korten tycker jag är lätt gryniga men det får ni ta! De är alla tagna med min mobil.  

Och som ni ser på korten bor King kvar. Än så länge. Har svårt att annonsera ut han! Han är bara så fin!! Tar sån plats. Blir automatiskt HAN man plockar upp när alla tre står efter benen. Han fullkomligt skriker; "TA MIG!! TA MIIIGG!!". Måste tänka efter så jag inte alltid plockar upp han.... Har sagt att jag inte ska blanda hanar och tikar. Och King kan jag inte använda på nån av mina egna tikar eftersom det är syster och mor. Men han skulle ju ändå kunna bo kvar. Kanske. Eller så inte...?


Morgondagens ämne på föreläsningen är Träning och Inspiration! Hoppas, hoppas han kan lära mig NÅT!


Ha en hääärlig dag!! 

 
 
Ingen bild

Ingela

30 januari 2012 17:12

Vad är det för föreläsningar du går på? Såg att du var arbetslös?? Har Peter kickat dig ;D Å vad jag önskar att jag hade kunnat ha Kingen, han ser helt underbar ut <3 Kram till hela familjen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 14 augusti 2012 22:35

Hej vänner! Fem dagar kvar och jag har värsta resfebern! Längtar SÅ till dess vi har landat och kan börja andas igen. Jag hatar att flyga! Här är inga fjärilar i magen. Vi talar kanadagäss..! Nästa gång jag talar om en resa - avbryt mej! Nä det här...

Av Åsa - 8 augusti 2012 11:19

Hej vänner! 11 dagar kvar och jag är SÅ beredd! Att planera och längta efter en resa - det är halva resan! Tror jag har det värre just nu än ett barn på julafton! Jihooooo!!! Vad jag vill iväg!!! To be continued.........

Av Åsa - 6 augusti 2012 22:39

Hej vänner!I morgon är det första arbetsdagen efter semestern och det känns faktiskt skönt. 13 dagar bara till Turkiet....Tänkte uppdatera er om utställningar som jag besökt i sommar! Wilda Inoffare i Älvsbyn - BIR och HPInternationella i Gälliv...

Av Åsa - 22 juli 2012 13:49

Hej vänner! Semestern fortsätter i regn och höst-rusk. Har inte varit den bästa sommaren, men det är skönt att veta att EN vecka är solsäkrad! 28 dagar kvar till en vecka i Side! Jihoooo!!! Måste bara visa mitt senaste inköp till kenneln: ett tr...

Av Åsa - 18 juli 2012 17:28

Har ju missat att meddela att jag blivit med hane! Har alltid sagt att jag inte ska blanda hane och tik, men nu är det gjort. Fick frågan om att köpa en hane och inte kunde jag säga nej! En superhärlig kille med en "intressant" stamtavla, som bli ett...

Ovido - Quiz & Flashcards