vadsomhelst

Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

I´m alive!

Av Åsa - 15 januari 2012 22:17

Hej vänner!
Längesen jag skrev nu... Oj oj oj... Not good. Men faktum är att inte mycket intressant händer i mitt liv. Går just nu på aktivitetsstöd och är mycket hemma om dagarna. Och skriva om att jag städar, tvättar, handlar och lagar mat vill jag bespara er. Sen är ju faktiskt inte alla hundintresserade (hur man nu inte kan vara det!?) så bara skriva om mina Lhasor lockar inte alla. MEN som tur är så är det här MIN blogg och jag får skriva precis vad jag vill!!

Julen har passerat och jag fick en väldans fin julklapp!! Visste ju om det eftersom jag själv valde den. Frågade Mannen om det gick bra om jag får köpa årets julklapp "så slipper du engagera dig". Visst inga problem! Tack tack!! Ett år önskade jag en Calvin Klein armbandsklocka. Gick inte missa att köpa den; "Den finns på Linneruths, heter Calvin Klein, kostar 2190 och du ska plocka bort två länkar så passar den precis!!" Vill ju hjälpa mannen, då jag vet hur mycket han HATAR shopping... Och den fick jag, passade perfekt and I LAAV MAJ CK!!


I år fick det bli canvastavlor från våran Turkietsemester i augusti. Nya tapeter i vardagsrummet blev det under mellandagarna, vita of course, så tavlorna passade perfekt!

Syns inte på bild, men det blev en ganska stor tavla ihop. De fyrkantiga är 40*40 och de avlånga är 40*60 cm.

Jag blev så nöjd!!
Blir ett fint minne på väggen. Roligt med foton från en riktig studio, men DESSA kort har en histora bakom sig, inga speciella kläder måste inhandlas och bara naturliga bilder. Ett tips bara...

Har försökt att avveckla det här med julklappar, då jag inte vill springa runt i affärer och söka och söka nåt som ska passa. Hatar julstressen! Köp till barnen - och dit räknas inte jag, jag är 36! MEN kanske nästa år vi kan hoppa julklapparna?? I alla fall blev jag VÄLDANS nöjd över detta fikafat! HELT i min smak, då jag har både koppar och sockerskål i samma serie. Men med min stämpellön har jag tyckt det varit för dyrt... Det hemma har dugt. Men vem känner sina barn bäst om inte mammorna?? Detta paket var tydligen köpt för lääääääängesen:

Tjusigt va`? Tack mamsen och papsen!

Tydligen hade jag varit mera snäll också men det har jag inge kort av... Förresten det ena var pengar och det vet ni ju alla hur det ser ut! Nåja nästa år kanske vi kan hoppa julisarna till dom vuxna....  

Sen har ju även nyår passerat och det firades med Peters syster med familj. Trevligt!

I fredags var det fredag den trettonde. Och det "firades" i en inredningsbutik på byn med 13% i hela butiken! Fyndade en lampa som jag tyckte var söt som socker! Under julstökandet fram och tillbaka lyckades jag ju sätta sönder sovrumslampan (vilket gör INGENTING; en IKEA lampa med nåt år på nacken!) så jag var i AKUT behov av en.

ME like! 

Måste ju dock avsluta med hundar - eller hur??
Hur går det?? Har jag kvar valparna?? Svaret är jajjemensan!

"Men vad ska jag GÖRA med dom??" "JAG kan ju inte behålla dom??"

Många frågar. Här kommer svaren:
Ja, det går bra. Har tre osålda. Två hanar och en tik. Jag ska inte göra nåt med dom. KLART dom ska få bo kvar till dess jag hittar en passande ägare. Och KLART jag kan behålla dom så länge dom är osålda! Och NEJ jag åker inte till veterinären och tar bort dom. Finns inte EN tanke till det! NEJ, jag kommer inte att gå ned nå mer på priset. Säger bara att det är TUR jag bara har Wilda i päls så det är inte nå större problem med valpar då heller. Sen är det TUR att jag har så mycket tid i hemmet med!


Dom är nu koppelvana, har egna härliga personligheter, snart rumsrena så själv tycker jag att jag "gjort bort" den jobbigaste perioden. Men för DERAS skull borde dom få komma till egna hem. Som kan forma dom och ge all sin tid åt EN valp...

Många hör av sig, många låter som riktigt bra hundägare, men tyvärr kommer dom inte "till skott"! Man hoppas att HON kan väl köpa en, men av nån anledning blir det inget. Sen finns ju motsatsen - DEN personen ska inte ha nån valp av mig! Och det är ju lite så, vemodigt att sälja dom, det är ju mina bäbisar...







Och självklart tycker jag mina bäbisar är både vackrast och bäst!!


Nä vänner, nu hoppas jag det inte är så länge till nästa gång vi hörs, ska försöka bättra mej!

Nu väntar en ny vecka! Men själv väntar jag bara till sommaren! Jag älskar sommar och sol! Nu har vi massor av snö och det är kallt... Och även denna vinter frågar jag mej själv: "Varför bor vi här??!"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 14 augusti 2012 22:35

Hej vänner! Fem dagar kvar och jag har värsta resfebern! Längtar SÅ till dess vi har landat och kan börja andas igen. Jag hatar att flyga! Här är inga fjärilar i magen. Vi talar kanadagäss..! Nästa gång jag talar om en resa - avbryt mej! Nä det här...

Av Åsa - 8 augusti 2012 11:19

Hej vänner! 11 dagar kvar och jag är SÅ beredd! Att planera och längta efter en resa - det är halva resan! Tror jag har det värre just nu än ett barn på julafton! Jihooooo!!! Vad jag vill iväg!!! To be continued.........

Av Åsa - 6 augusti 2012 22:39

Hej vänner!I morgon är det första arbetsdagen efter semestern och det känns faktiskt skönt. 13 dagar bara till Turkiet....Tänkte uppdatera er om utställningar som jag besökt i sommar! Wilda Inoffare i Älvsbyn - BIR och HPInternationella i Gälliv...

Av Åsa - 22 juli 2012 13:49

Hej vänner! Semestern fortsätter i regn och höst-rusk. Har inte varit den bästa sommaren, men det är skönt att veta att EN vecka är solsäkrad! 28 dagar kvar till en vecka i Side! Jihoooo!!! Måste bara visa mitt senaste inköp till kenneln: ett tr...

Av Åsa - 18 juli 2012 17:28

Har ju missat att meddela att jag blivit med hane! Har alltid sagt att jag inte ska blanda hane och tik, men nu är det gjort. Fick frågan om att köpa en hane och inte kunde jag säga nej! En superhärlig kille med en "intressant" stamtavla, som bli ett...

Ovido - Quiz & Flashcards