vadsomhelst

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Ludvika, tapeter och sjuk...

Av Åsa - 22 oktober 2009 12:12

Hej vänner
Helgen som var åkte vi ju sovbuss ned till Ludvika. Gick faktiskt rätt bra, men Sverige är goooode långt....


Rese-sällskapet bestod av Dansdragets dansare, jag och Emmys danspartner Williams mamma, Stina.

Stina, mitt resesällskap


Vi bodde i ett hyreshus-område i Ludvika. En egen lägenhet som man kunde hyra på tre rum och kök. Jag, Stina, våra barn Emmy och William samt deras kompisar Lisa och Robin som också dansar.
     
Trötta dansprinsessor på söndagmorgon - DANSDAGEN..!

 

Det var väldigt nervösa ungdomar som klev upp på dansgolvet. Men jag och Stina peppade på dom. Kan hända dom var lite less på peppningen, kom-i-hågen, "ät nu", "drick"mm... Båda paren hamnade i final. Snacka om stolta mammor och "extramammor", när det stod klart att båda kammade hem SILVERPLATSEN i var sin klass!! Mycket bra dansat för det var hög klass på dansarna och väldigt hård konkurrens:
Lisa och Robin i sin klass.

Emmy och William i sin klass. Samma etta som i Lycksele.


Väl hemma så tog renveringen över. Idag har målaren varit hit och spacklat hallen.
  
Taken i lilltoan och hallen är målade. SNYGGT med VITT tak i hallen!! Sen har han även hunnit tapetsera lilltoan.  


Strax efter tio ringde Emmy och ville ha hämtning. Kände sig inte pigg. Somnade i fåtöljen när hon kom hem:
      
Hoppas det är bara nå snabbt som fort går över. Det är ju danstävling i Pontushallen på lördag....!


Som avslutning blir det hundar:
Vad är det dom säger på reklamen: "Är man stor får man vara snäll"?

  
Stor vovve i liten bädd...
  
Liten vovve i stor bädd!


Ha det bra!

 
 
Lisa

Lisa

22 oktober 2009 14:24

ska försöka men jag vet inte vars kabeln är men mamma vet kanske , annars har hanna en som jag kan ha , men jag lovar då jag hittar den:)

http://lisanii.blogg.se

 
Malin

Malin

22 oktober 2009 14:35

Krya på dig Emmy!! Lycka till i helgen:)

http://www.malinbee.blogg.se

 
hanna

hanna

22 oktober 2009 16:33

Söta hundar! :D Hoppas emmy kryar på sig så att hon inte missar tävlingen.

http://hannarobin.blogg.se

 
Ingen bild

Stina

22 oktober 2009 17:05

Fina bilder förutom den första, ja vi hade ju ganska trevligt, om än bussresan var låååång, hoppas på annat färdmedel till nästa lång resa.

 
Ingela

Ingela

22 oktober 2009 21:07

GRATTIS till de duktiga dansparen! :-) Hoppas Emmy kryar på sig och att det går lika bra för dem i Luleå!

http://ingela1975.blogg.se

 
Ingen bild

oo

23 oktober 2009 09:01

Det krävs att man har feber, hosta, ont i kroppen, halsen, mage.. I alla fall har jag hört att det ska vara tre stycken av dessa för att det ens ska vara svininfluensan. Bara feber räcker inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 14 augusti 2012 22:35

Hej vänner! Fem dagar kvar och jag har värsta resfebern! Längtar SÅ till dess vi har landat och kan börja andas igen. Jag hatar att flyga! Här är inga fjärilar i magen. Vi talar kanadagäss..! Nästa gång jag talar om en resa - avbryt mej! Nä det här...

Av Åsa - 8 augusti 2012 11:19

Hej vänner! 11 dagar kvar och jag är SÅ beredd! Att planera och längta efter en resa - det är halva resan! Tror jag har det värre just nu än ett barn på julafton! Jihooooo!!! Vad jag vill iväg!!! To be continued.........

Av Åsa - 6 augusti 2012 22:39

Hej vänner!I morgon är det första arbetsdagen efter semestern och det känns faktiskt skönt. 13 dagar bara till Turkiet....Tänkte uppdatera er om utställningar som jag besökt i sommar! Wilda Inoffare i Älvsbyn - BIR och HPInternationella i Gälliv...

Av Åsa - 22 juli 2012 13:49

Hej vänner! Semestern fortsätter i regn och höst-rusk. Har inte varit den bästa sommaren, men det är skönt att veta att EN vecka är solsäkrad! 28 dagar kvar till en vecka i Side! Jihoooo!!! Måste bara visa mitt senaste inköp till kenneln: ett tr...

Av Åsa - 18 juli 2012 17:28

Har ju missat att meddela att jag blivit med hane! Har alltid sagt att jag inte ska blanda hane och tik, men nu är det gjort. Fick frågan om att köpa en hane och inte kunde jag säga nej! En superhärlig kille med en "intressant" stamtavla, som bli ett...

Ovido - Quiz & Flashcards